کد خبر: 189385
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۶ ۱۱:۰۸:۰۰
| |

رایزنی روسیه و فرانسه درباره برجام

معاون وزارت خارجه روسیه در گفتگو با یکی از مقامات بلندپایه وزارت خارجه فرانسه چشم‎اندازهای حفظ برجام بعد از خروج آمریکا را مورد بررسی قرار داد.

رایزنی روسیه و فرانسه درباره برجام
کد خبر: 189385
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۶ ۱۱:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| وزارت خارجه روسیه از گفتگوی برجامی سرگئی ریابکوف معاون این وزارتخانه و «امانوئل بن» از مقامات بلندپایه وزارت خارجه فرانسه خبر داد.

بنابر اعلام وزارت خارجه روسیه، در این گفتگوها، تمرکز بر چشم‌اندازهای اجرای آتی برجام به‌دنبال خروج آمریکا از آن است و طرف روسی نیز تعهد خود به توافق را تصریح کرده است.

گفتنی است دیشب نیز مذاکرات بروکسل درباره برجام با حضور فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیران خارجه کشورهای انگلیس، آلمان، فرانسه و ایران برگزار شد.

طرفین حاضر در این نشست بر تعهد خود برای اجرای کامل و موثر برجام تأکید کرده و از خروج آمریکا از این توافق ابراز تأسف کردند.

بر اساس توافقات حاصله و در بیانیه‌ای که توسط موگرینی پس از پایان نشست قرائت شد، قرار است نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران و 5 کشور دیگر (بدون حضور آمریکا) هفته آینده در سطح مدیران سیاسی و معاونان وزرای خارجه ایران، روسیه، چین، آلمان، فرانسه و انگلیس و با حضور نماینده اتحادیه اروپا در وین پایتخت اتریش برگزار شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها