کد خبر: 191632
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۲ ۰۸:۵۰:۰۰
| |

مدیرکل وزارت خزانه‌داری ایتالیا:

کارلو کوتارلی گزینه مناسبی برای نخست‌وزیری ایتالیا نیست

ایتالیا بدهی‌های بزرگی دارد که برای پرداخت آن با مشکلات بزرگی روبرو خواهد بود. بدیهی است که اگر اشتیاق برای اوراق قرضه ایتالیا کاهش یابد، این امر تأثیر گسترده‌ای بر بازده اوراق قرضه دولتی خواهد گذاشت.

کارلو کوتارلی  گزینه مناسبی برای نخست‌وزیری ایتالیا نیست
کد خبر: 191632
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۲ ۰۸:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بازارهای یورو و سهام اروپا و آمریکا درنگرانی از بی‌ثباتی سیاسی ایتالیا غرق‌شده است. با توجه به آخرین اطلاعات، بازار سهام در سراسر اروپا ضربه خورد و شاخص سهام کاهش 2.7 درصدی داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین ، اسپوتنیک در رابطه با اهمیت ثبات سیاسی ایتالیا در بازارهای جهانی با لورنزو کدوگنو، اقتصاددان ارشد و مدیرکل وزارت خزانه‌داری ایتالیا گفت‌وگو کرد.

*بی‌ثباتی سیاسی موجب نگرانی در بازارهای جهانی می‌شود. چرا ثبات سیاسی ایتالیا عامل مهمی برای بازارها است؟

خب، این یک عامل مهم است؛ زیرا این کشور بدهی بسیار بالایی به تولید ناخالصی داخلی دارد و به‌وضوح آسیب‌پذیر است. باید ماهانه بدهی خود را تأمین کند و مقادیر آن بسیار زیاد است. بدیهی است که اگر اشتیاق برای اوراق قرضه ایتالیا کاهش یابد، این امر تأثیر گسترده‌ای بر بازده اوراق قرضه دولتی خواهد گذاشت.

*نظر شما درباره کارلو کوتارلی، نخست‌وزیر موقت ایتالیا چیست؟

به عقیده شخصی من، او یک اقتصاددان شناخته‌شده و انتخاب مناسبی است؛ اما وظیفه غیرممکنی دارد. حتی اگر او دولت را در دست بگیرد، هیچ حزبی از او حمایت نخواهد کرد؛ بنابراین او ضعیف خواهد ماند و تا انتخابات بعدی به‌عنوان نخست‌وزیر موقت باقی خواهد ماند. دو ماه بدون دولت برای ایتالیا خطرناک خواهد بود. به همین دلیل فکر می‌کنم در حال حاضر گزینه مناسبی نیست. راه‌حل بهتر داشتن دولتی کامل است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها