کد خبر: 217948
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۷ ۱۱:۱۷:۰۰
| |

آزمایش یک افسر پلیس انگلیس به دلیل احتمال آلوده شدن به ماده اعصاب نوویچوک

مقام‌های انگلیس اعلام کردند یکی از افسران پلیس این کشور برای تشخیص آلودگی با ماده اعصاب نوویچوک و در ارتباط با حادثه مسمومیت یک زوج دیگر با این ماده در جنوب غرب انگلیس مورد آزمایش قرار گرفته است.

آزمایش یک افسر پلیس انگلیس به دلیل احتمال آلوده شدن به ماده اعصاب نوویچوک
کد خبر: 217948
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۷ ۱۱:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| واحد پلیس ویلکشایر انگلیس اعلام کرد: این واحد پلیس تایید می‌کند که افسر پلیس به توصیه پزشکی از بیمارستان منطقه سالیزبری و در رابطه با حادثه اخیر در منطقه ایمزبری، مورد معاینه قرار گرفت و مشخص شد که کاملا سالم است.

به‌ گزارش ‌خبرگزاری فرانسه، چند روز پیش یک زوج انگلیسی به نام‌های داون استورجف 44 ساله و چارلی راولی 45 ساله در شهر ایمزبری به یک باره حالشان بد شد و آزمایش‌ها بعدا تایید کردند که آنها در معرض آلودگی نوویچوک قرار گرفتند.

شهر ایمزبری در فاصله‌ نزدیکی به شهر سالیزبری جایی که در ماه مارس حمله با این ماده علیه سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روسی و دخترش در آن رخ داد، قرار دارد.

زوج مذکور که چند روز پیش آلوده شدند به گفته مقامات پلیس دلیل آلودگی آنها تماس با یک شی آلوده به این ماده بوده است. اخیرا وزرای دولت انگلیس اعلام کردند که یکی از محورهای تحقیقات مقامات وجود ارتباط میان این دو اتفاق است و از مسکو تقاضا کرده‌اند بابت آن چه که رخ داده است، پاسخگو باشند.

مقامات انگلیسی گفته‌اند که حدود 100 افسر امنیتی مبارزه با تروریسم به تحقیقات در مورد این مورد اخیر مسمومیت با این ماده کمک می‌کند و این تحقیقات ممکن است چند هفته یا چند ماه زمان نیاز داشته باشد. تاکنون مدرکی دال بر این که زوج جدید از یکی از مکان‌های مرتبط با پرونده اسکریپال‌ها بازدید کرده باشند، یافت نشده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها