کد خبر: 220496
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۹ ۱۵:۱۴:۰۰
| |

دست‌های خالی العبادی در مقابل فساد گسترده در کشور عراق

بر اساس این بیانه که متعلق به سال 2011 در بحبوحه بهار عربی است، آیت‌الله سیستانی مرجع عالی شیعیان عراق از تمامی خواسته‌های معترضین حمایت کرده است، خواسته‌هایی که دقیقا با درخواست‌‌های فعلی معترضان در استان‌های جنوبی و شیعه‌نشین عراق مطابقت کاملی داشته و علاوه بر آن بر لغو امتیازات اضافی و غیرقابل قبول برای اعضای سابق و فعلی پارلمان تاکید دارد و با انتشار فرمان جدید رئیس‌جمهور عراق در بازنشسته کردن تمامی اعضای پارلمان در تضاد است.

دست‌های خالی العبادی در مقابل فساد گسترده در کشور عراق
کد خبر: 220496
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۹ ۱۵:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| در شرایطی که بیانیه منسوب به مرجعیت در حمایت از تظاهرات‌کنندگان عراقی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، فعالان مخالف دولت برنامه‌ریزی گسترده‌ای را برای برگزاری تظاهرات سراسری در تمامی استان‌های این کشور انجام می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین ، بر اساس این بیانه که متعلق به سال 2011 در بحبوحه بهار عربی است، آیت‌الله سیستانی مرجع عالی شیعیان عراق از تمامی خواسته‌های معترضین حمایت کرده است، خواسته‌هایی که دقیقا با درخواست‌‌های فعلی معترضان در استان‌های جنوبی و شیعه‌نشین عراق مطابقت کاملی داشته و علاوه بر آن بر لغو امتیازات اضافی و غیرقابل قبول برای اعضای سابق و فعلی پارلمان تاکید دارد و با انتشار فرمان جدید رئیس‌جمهور عراق در بازنشسته کردن تمامی اعضای پارلمان در تضاد است.

این در حالی است که رسانه‌های عراقی از شهر نجف خبر دادند دفتر آیت‌الله سیستانی دستورالعمل و راهنمایی‌های مهمی را برای دولت و مردم عراق صادر خواهد کرد. منابع آگاه به رسانه‌های عراقی اعلام کردند نماینده آیت‌الله سیستانی در کربلا در نماز جمعه امروز نقشه راهی را که می‌تواند تنها راه خروج عراق از بحرانی که مردم این کشور را گرفتار خود کرده باشد، ارائه خواهد کرد.

با این حال فعالان معترض از طریق فضای مجازی در صدد برگزاری بزرگ‌ترین تجمع اعتراض‌آمیز در تمامی استان‌های عراق هستند، به ویژه اینکه برخی استان‌های سنی‌نشین عراق هم حمایت خود را از این اعتراضات اعلام و تاکید کردند فعالیت‌های مشابهی را انجام می‌دهند.

از سوی دیگر، دولت حیدر العبادی تمامی تلاش خود را برای آرام کردن اوضاع به کار بسته است. دریافت ده‌ها هزار درخواست برای استخدام در بصره و رسانه‌ای کردن اعلام توافق با کویت برای ارسال گازوئیل جهت راه‌اندازی نیروگاه‌های حرارتی تولید برق در عراق از جمله تلاش‌هایی است که تصور نمی‌شود چندان در آرام کردن صدها هزار معترض راهگشا بوده باشد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها