کد خبر: 249898
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۷ ۱۲:۵۲:۰۰
| |

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا:

اگر از افغانستان خارج شویم، 11 سپتامبر دیگری اتفاق می‌افتد

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا با اعلام ضرورت حضور نیروهای این کشور در افغانستان گفت اگر آمریکا از افغانستان خارج شود تروریست‌ها بار دیگر قدرتمند می‌شوند و یازده سپتامبر دیگری اتفاق می‌افتد.

اگر از افغانستان خارج شویم، 11 سپتامبر دیگری اتفاق می‌افتد
کد خبر: 249898
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۷ ۱۲:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ژنرال جوزف دانفورد، رییس ستاد مشترک آمریکا در مراسمی اعلام کرد: حضور نظامی آمریکا در افغانستان برای مقابله با تروریست‌ها ضروری است. در غیر این صورت آنها بار دیگر قدرتمند شده و از آمریکا انتقام خواهند گرفت.

به‌ گزارش ‌رویترز، وی در پاسخ به سوالی درباره خروج احتمالی نیروهای آمریکا از افغانستان، گفت‌: اگر علیه نیروهای القاعده داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در منطقه فشار وارد نکنیم آنها در مدت کوتاهی بار دیگر توان خود را باز می یابند و در آینده ما شاهد یازده سپتامبر دیگری می‌شویم.

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا با اشاره به این که اولویت اول وی تضمین امنیت و ثبات در افغانستان نیست، افزود، اولین اولویت محافظت از مردم آمریکا، کشور و متحدان است. دلیل حضور آمریکا در افغانستان این است که توانایی دشمن برای بازیابی و اعمال تهدید علیه آمریکا از بین رود.

همچنین زلمای خلیل زاد، نماینده ویژه‌ آمریکا در حوزه افغانستان با معاون رییس جمهور روسیه و نماینده ریاست جمهوری این کشور در حوزه افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که مذاکرات میان دو طرف درباره وضعیت کنونی افغانستان و همچنین همکاری احتمالی روسیه و آمریکا به عنوان بخشی از تلاش های بین‌المللی برای کمک به تاسیس مذاکرات مستقیم میان احزاب افغانستان انجام گرفت. همچنین روز پنجشنبه‌ خلیل زاد با اشرف غنی و عبدالله عبدالله، رییس جمهور و رییس اجرایی افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

سفر خلیل زاد به چند کشور برای مذاکرات صلح افغانستان تا 20 دسامبر ادامه‌ خواهد داشت.

این سفر با هدف حمایت و تسهیل روند صلح در افغانستان انجام خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها