کد خبر: 275688
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۳ ۱۰:۰۶:۰۳
| |

محمود عباس:

آمریکا میانجیگری بی‌طرف در مناقشه خاورمیانه نیست

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که واشنگتن با انتقال سفارت خود به شهر قدس بی‌طرفی نبودن خود را در درگیری میان اسرائیلی‌ها و فلسطینیان ثابت کرد.

آمریکا میانجیگری بی‌طرف در مناقشه خاورمیانه نیست
کد خبر: 275688
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۳ ۱۰:۰۶:۰۳

اعتمادآنلاین| «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که در بغداد حضور دارد، پس از دیدار با عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق تصریح کرد که عبدالمهدی را در جریان اوضاع فلسطین و بی‌حرمتی‌هایی که قدس با آن مواجه است، قرار داده است.

محمود عباس در ادامه گفت: آمریکا با به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، بی‌طرف نبودن خود را ثابت کرد و همین مسأله باعث شد ما طرح صلح مدنظر آمریکا را رد کنیم.

در همین راستا، عبدالمهدی خاطرنشان کرد: عراق حضور پررنگ و قدرتمندی در منطقه دارد و از این امر می‌توان برای کمک به تحقق آرمان‌های ملت فلسطین استفاده کرد.

محمود عباس روز گذشته در سفری رسمی وارد بغداد شد و مورد استقبال نخست وزیر عراق قرار گرفت. این دومین سفر عباس به عراق از سال 2003 است. او در سال 2012 نیز به عراق رفته بود. در جریان سفر دو روزه عباس به عراق، رئیس سازمان اطلاعات کل، مشاور اقتصادی و مشاور سیاسی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین او را همراهی می‌کنند.

نخست وزیر عراق و رئیس تشکیلات خودگردان در کنفرانس خبری بر عمق روابط برادرانه تاکید کردند.

عبدالمهدی تصریح کرد: فلسطین همچنان مساله‌ای محوری است. محمود عباس نیز از دستاوردهای عراق و حفظ وحدت و تمامیت ارضی این کشور را ستود.

دو طرف ماهیت و اهداف سفر عباس را فاش نکردند اما یک منبع نزدیک به دولت عراق می‌گوید، پرونده فلسطینی‌ها در عراق و دارایی‌های‌شان و متهمان تروریستی که در زندان‌های عراق هستند به اضافه مسائل اقتصادی در لیست توجهات محمود عباس در این سفر قرار دارند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها