کد خبر: 281007
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۸ ۱۰:۲۰:۰۰
| |

اعتمادآنلاین گزارش می‌دهد؛

آیا مقتدی صدر سکوتش را خواهد شکست؟

رسانه‌ها از بازگشت مقتدی صدر، رهبر گروه صدری‌ها و لیست سائرون به عراق بعد از 3 ماه حضور بحث‌برانگیز در لبنان خبر می‌دهند.

آیا مقتدی صدر سکوتش را خواهد شکست؟
کد خبر: 281007
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۸ ۱۰:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| رسانه‌ها از بازگشت مقتدی صدر، رهبر گروه صدری‌ها و لیست سائرون به عراق بعد از 3 ماه حضور بحث‌برانگیز در لبنان خبر می‌دهند.

به گزارش اعتمادآنلاین ، رسانه‌های مختلف در گزارشی در این رابطه خبر دادند مقتدا صدر بعد از گذراندن 3 ماه بحث‌برانگیز در پایتخت لبنان به نجف بازگشت، امری که باعث می‌شود حرف و حدیث در مورد ورود موج جدیدی از تحرکات در صحنه سیاسی عراق قوت بگیرد.

به نوشته یک روزنامه عرب‌زبان، مقتدی صدر در حالی به نجف باز می‌گردد که سکوت رسانه‌ای حدود سه ماه طول کشیده است، آن هم در حالی که شایعات زیادی در رابطه با وضعیت جسمانی او در صحنه عراق شکل گرفته است.

این سکوت صدر به حدی است که حتی او برای واکنش به اقدام ترامپ در اعلام جولان به عنوان بخشی از خاک اسرائیل هم بیانیه‌ای به نام دفترش صادر کرد.

به اعتقاد کارشناسان امور عراق دیدار عمار حکیم، رهبر بزرگترین ائتلاف در پارلمان عراق که سائرون هم بخشی از آن است با عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق آن هم یک روز پیش از ورود صدر به نجف امیدها را برای سرعت گرفتن تلاش‌های تکمیل کابینه افزایش می‌دهد.

با این حال خروج 3 ماهه این رهبر جنجالی عراقی از صحنه سیاسی یا به تعبیری رسانه‌ای عراق پرسش‌های زیادی را در رابطه با موضع جریان تحت رهبری‌اش در مورد مسائل مهمی همچون تکمیل کابینه و از آن مهم‌تر سرنوشت حضور نظامی آمریکا در عراق باقی نگه داشته است.

تبیین موضع مقتدی صدر در مورد ادامه حضور نظامی آمریکا در عراق برای فردی که از ابتدا جزو اولین رهبران شیعی مخالف حضور آمریکا در عراق توصیف می‌شد اما اکنون در قالب حامیان ادامه این حضور دسته‌بندی می‌شود، امری بسیار حایز اهمیت است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها