کد خبر: 294285
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۵ ۱۰:۵۴:۱۷
| |

لاوروف:

امیدواریم توافقاتی در مورد برجام حاصل شود

وزیر امور خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد با وجود اختلافات موجود بیبن روسیه و آمریکا در مورد برجام، در آینده توافقاتی در این زمینه حاصل شود.

امیدواریم توافقاتی در مورد برجام حاصل شود
کد خبر: 294285
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۵ ۱۰:۵۴:۱۷

اعتمادآنلاین| «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در نشست خبری مشترک با همتای آمریکایی خود «مایک پمپئو» اعلام کرد با وجود اختلافاتی که بین کشورش و آمریکا در زمینه توافق هسته‌ای موسوم به برجام وجود دارد، او امیدوار است که توافقاتی در این زمینه حاصل شود.

سرگئی لاوروف در ادامه افزود: «ما در این نشست در خصوص مسائل مختلفی از جمله مسئله هسته‌ای ایران و برجام صحبت کردیم. ما در مورد برجام اختلافات زیادی داریم ولی در این زمینه گفت‌وگو کردیم و این گفت‌و‌گوها همچنان ادامه خواهد یافت. ما امیدواریم با حمایت آمریکا و روسیه توافقاتی در این زمینه حاصل شود.»

به‌دنبال خروج دولت آمریکا از برجام و کارشکنی‌های واشنگتن در اجرای آن، و همچنین بدعهدی طرف‌های باقی‌مانده در برجام نسبت به اجرای تعهدشان، شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی روز چهارشنبه گذشته با صدور بیانیه‌ای خطاب به سایر طرف‌های برجام و مشخصاً سه کشور اروپایی آلمان، انگلیس و فرانسه، از تعدیل تعهدات برجامی خود خبر داد.

در پی اتخاذ این تصمیم از سوی ایران، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: با توجه به کوتاهی کشورهای اروپایی در عمل به تعهدات خود در چهارچوب برجام، ایران حق داشته است که تعهدات برجامی خود را تعدیل کند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها