کد خبر: 435714
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۷ ۱۴:۴۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

آنچه نیویورک تایمز از 2 دهه فرار مالیاتی ترامپ افشا کرد

در طول چهار سال حضور ترامپ در دفتر ریاست‌جمهوری و طی دهه‌ها حضور و هیاهوی او در مقابل انظار عمومی، روزنامه‌نگاران، دادستان‌ها، سیاستمداران مخالف و توطئه‌گران با موفقیت محدود کوشیده‌اند معماهای مالی او را کشف کنند. البته این اطلاعات ذاتاً بسیاری از سوالات را بی‌پاسخ می‌گذارد و بسیاری از پرسش‌کنندگان را راضی نمی‌کند.

آنچه نیویورک تایمز از 2 دهه فرار مالیاتی ترامپ افشا کرد
کد خبر: 435714
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۷ ۱۴:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| منیژه موذن - گزارش روزنامه «نیویورک تایمز» درباره «فرار مالیاتی دونالد ترامپ در 2 دهه گذشته»، دقیقاً 2 روز قبل از برگزاری اولین مناظره انتخاباتی، ضربه‌ای غیرمنتظره برای کمپین ترامپ است. در این گزارش اطلاعات دقیق اظهارنامه‌های مالیاتی دونالد ترامپ و کمپانی‌های وابسته به او در 2 دهه گذشته منتشر شده است.

نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا معمولاً به صورت داوطلبانه اسناد مالیاتی‌شان را منتشر می‌کردند، اما دونالد ترامپ هرگز حاضر نشده اسناد مالیاتی‌اش را منتشر کند.

انتخابات آمریکا

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که قرار است روز سه‌شنبه سوم ماه نوامبر برگزار شود در میانه بحران پاندمی کرونا، اعتراضات ضدنژادپرستی و چالش جانشینی قاضی فقید دیوان عالی آمریکا روث گینزبرگ به یکی از پرمناقشه‌ترین انتخابات ایالات متحده طی دهه‌های اخیر تبدیل شده است. گزارش نیویورک تایمز از فرار مالیاتی ترامپ تنها بخش کوچکی از این صحنه نبرد حساس است.

در ادامه بخشی از این گزارش را می‌خوانید:

***

ترامپ در 10 سال از 15 سال گذشته هیچ مالیاتی پرداخت نکرده است

نیویورک تایمز به مدارکی از اطلاعات مالیاتی دونالد ترامپ در 2 دهه گذشته دست پیدا کرده که نشانگر دارایی‌های مورد مناقشه، بازپرداخت‌های گسترده، جنگ حسابرسی و صدها میلیون بدهی است.

دونالد جی ترامپ در سالی که منتهی به پیروزی‌اش در انتخابات شد 750 دلار مالیات پرداخت کرده است. او در اولین سال حضور در کاخ سفید نیز 750 دلار دیگر مالیات پرداخت کرده است. ترامپ در 10 سال از 15 سال گذشته هیچ مالیاتی پرداخت نکرده است؛ بیشتر به این دلیل که گزارش داده پولی که از دست داده از درآمدش بیشتر بوده است.

در حالی که رئیس‌جمهور در کمپین انتخاباتی خود در حال مبارزه برای پیروزی در انتخابات است-نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که او در خطر شکست است- داده‌ها نشان می‌دهد او در بخش مالی به شدت تحت فشار قرار دارد.

t

ترامپ همچنین درگیر بیش از یک دهه نبرد حسابرسی با بخش درآمد داخلی بر سر مشروعیت بازپرداخت مالیات 72.9 میلیون دلاری است که پس از اعلام خسارت و ورشکستگی دریافت کرد. حکم مخالف در این پرونده می‌تواند برای او 100 میلیون دلار هزینه به بار آورد.

اظهارنامه‌های مالیاتی‌ای که ترامپ مدت‌های مدیدی تلاش کرده خصوصی باقی بمانند داستان متفاوتی از آنچه او به مردم آمریکا گفته بازگو می‌کنند.

گزارش‌های او به خدمات درآمد داخلی تاجری را به تصویر می‌کشد که سالانه صدها میلیون دلار می‌گیرد، اما با وجود این، از ضررهای همیشگی برای جلوگیری از پرداخت مالیات استفاده می‌کند.

ترامپ در اپرنتیس

حال، با افزایش چالش‌های مالی ترامپ، سوابق نشان می‌دهد که او بیش از پیش وابسته به درآمدزایی از مشاغلی است که در تضاد منافع مستقیم با شغل او به عنوان رئیس‌جمهور هستند.

روزنامه نیویورک تایمز به اطلاعات 2 دهه گذشته اظهارنامه‌های مالیاتی ترامپ و صدها کمپانی که سازمان تجاری او را تشکیل می‌دهند دست پیدا کرده است؛ از جمله اطلاعات دقیق 2 سال اول ریاست جمهوری او. این اطلاعات شامل پرداخت شخصی او در سال‌های 2018 و 2019 نیست.

ترامپ صدها میلیون دلار دارایی ارزشمند دارد

در طول چهار سال حضور ترامپ در دفتر ریاست‌جمهوری و طی دهه‌ها حضور و هیاهوی او در مقابل انظار عمومی، روزنامه‌نگاران، دادستان‌ها، سیاستمداران مخالف و توطئه‌گران با موفقیت محدود کوشیده‌اند معماهای مالی او را کشف کنند. البته این اطلاعات ذاتاً بسیاری از سوالات را بی‌پاسخ می‌گذارد و بسیاری از پرسش‌کنندگان را راضی نمی‌کند.

پرونده‌های منتشرشده دربردارنده اطلاعاتی است که ترامپ برای I.R.S فاش کرده و نه یافته‌های یک تحقیق مالی مستقل. آنها گزارش می‌دهند که ترامپ صدها میلیون دلار دارایی ارزشمند دارد، اما رقم دقیق ثروت او را مشخص نمی‌کنند. همچنین هیچ ارتباط گزارش‌نشده‌ای با روسیه در گذشته را عیان نمی‌کنند.

در پاسخ به نامه‌ای از خلاصه یافته‌های تایمز، آلن گارتن وکیل شرکت‌های تجاری ترامپ گفت، «به نظر می‌رسد اگر نه همه، بیشتر این اطلاعات نادرست باشد» و خواستار اسنادی شد که مبنای نوشتن این گزارش بوده‌اند.

پس از آنکه نیویرک تایمز به منظور محافظت از منابع خود از ارائه اسناد خودداری کرد، گارتن فقط نسبت به میزان مالیاتی که ترامپ پرداخته بود مستقیماً واکنش نشان داد.

گارتن در بیانیه‌ای اعلام کرد: «طی یک دهه گذشته، رئیس‌جمهور ترامپ ده‌ها میلیون دلار مالیات شخصی به دولت فدرال پرداخت کرده است، از جمله پرداخت میلیون‌ها دلار مالیات شخصی از زمان اعلام نامزدی در سال 2015.»

به نظر می‌رسد گارتن با اصطلاح «مالیات‌های شخصی»، مالیات بر درآمد را با سایر مالیات‌های فدرال ترامپ یکی کرده است؛ مالیات‌هایی همچون تامین اجتماعی، مدیکر و مالیات برای کارمندان خانگی خود.

گارتن همچنین ادعا کرد که برخی از آنچه رئیس‌جمهور بدهکار است «با اعتبار مالیات پرداخت می‌شود»؛ توصیف گمراه‌کننده‌ای از اعتبارات، که باعث کاهش لایحه مالیات بر درآمد صاحب مشاغل به عنوان پاداش برای فعالیت‌های مختلف می‌شود.

اطلاعات مالیاتی که توسط تایمز بررسی شده نقشه راه یک افشاگری است: از حذف کردن حق‌الزحمه وکیل مدافع جنایی و قصری که برای استراحتگاه خانوادگی مورد استفاده قرار گرفت تا میلیون‌ها دلاری که رئیس‌جمهور در سال 2013 از برگزاری مراسم دختر شایسته جهان در مسکو به دست آورد.

ویلای ترامپ

ترامپ نقش یک تاجر پرنفوذ را بیش از آنچه در واقعیت هست با موفقیت بازی کرده است

این اسناد مالی و پرونده‌های حقوقی، دقیق‌ترین نگاه را در داخل امپراتوری تجاری ترامپ تاکنون به دست می‌دهند.

اینها نشان‌دهنده پوچی اما در عین حال چیره‌دستی در پشت تصویر میلیاردر خودساخته‌ای است که به ترامپ کمک کرد تا به کاخ سفید برود و همچنان وفاداری بسیاری از افراد در پایگاه او را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

در نهایت ترامپ نقش یک تاجر پرنفوذ را بیش از آنچه در واقعیت هست با موفقیت بازی کرده است.

گرچه اطلاعات این گزارش نشان‌دهنده فرار مالیاتی بزرگ ترامپ است، اما احتمال کمی وجود دارد تا چنین افشاگری‌هایی بر پایگاه سنتی او در میان رأی‌دهندگان تاثیر چندانی بگذارد؛ با این حال بدون شک برای رقیب سنتی‌اش فرصتی مناسب به وجود آورده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها