کد خبر: 450657
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۸ ۱۱:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

دبیر کل اتحادیه عرب: جو بایدن بیشتر از چهار سال نخواهد ماند

دبیر کل اتحادیه عرب اعلام کرد، اطمینان دارد جو بایدن رئیس‌جمهور منتخب آمریکا بیش از چهار سال قادر نخواهد بود در کاخ سفید بماند.

دبیر کل اتحادیه عرب: جو بایدن بیشتر از چهار سال نخواهد ماند
کد خبر: 450657
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۸ ۱۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| دبیر کل اتحادیه عرب اعلام کرد، اطمینان دارد جو بایدن رئیس‌جمهور منتخب آمریکا بیش از چهار سال قادر نخواهد بود در کاخ سفید بماند.

به گزارش اعتمادآنلاین، احمد ابوالغیط دبیر کل اتحادیه عرب در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با شبکه القاهره مصر ضمن ستایش از دونالد ترامپ رئیس‌جمهور فعلی آمریکا او را یک شخصیت نادر با توانمندی اغناگری بسیار توصیف کرد و توضیح داد: «او حدود 74 میلیون رأی به دست آورد در حالی که طرف مقابل 81 میلیون رأی کسب کرد، پس طیف بزرگی از مردم از ترامپ حمایت می‌کنند زیرا او در رفتار خود با دیگران متفاوت عمل کرده است.»

دبیر کل اتحادیه عرب در ادامه ستایش از دونالد ترامپ گفت: «دونالد ترامپ کار تغییر رویکردهای جامعه آمریکا را آغاز کرد، اما امروز یک دولت جدید روی کار می‌آید و می‌بیند با پرونده‌های بزرگی مواجه است که در رأس این پرونده‌ها چین با آن جهش قدرتمندش قرار دارد. حال بایدن چگونه باید با چنین پرونده‌هایی کنار بیاید؟»

احمد ابوالغیط دبیر کل اتحادیه عرب پیش‌بینی کرد، بایدن چهار سال دیگر مسند قدرت را ترک خواهد کرد؛ به اعتقاد این شخصیت سیاسی عرب، جو بایدن به خاطر سن و سالش نخواهد توانست بیشتر از چهار سال در کاخ سفید بماند.

او در آخر در مورد توافق سازش امارات و بحرین با رژیم اسرائیل نیز توضیح داد: «رسانه‌ها پیش از این هر روز از سفرها و ملاقات‌ها بین کشورهای شورای همکاری و اسرائیل سخن می‌گفتند، با این حال به شکل رسمی یا حتی غیررسمی مساله سازش با اسرائیل عنوان نمی‌شد. اما اکنون با توجه به تحولات زیادی که در سطح جهانی و منطقه عربی و نیز تغییراتی که در شرایط فلسطینیان و روابط اسرائیل با کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس- در سایه تهدید ایران برای منطقه- رخ داده همه مجبور به بازنگری در محاسبات خود شده‌اند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها