کد خبر: 457623
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۰ ۱۵:۱۲:۴۲
| |

بازگشایی گذرگاه زمینی ابو سمره میان عربستان و قطر

منابع خبری از بازگشایی گذرگاه زمینی ابو سمره میان عربستان و قطر پس از چند سال قطعی روابط میان آنها خبر دادند.

بازگشایی گذرگاه زمینی ابو سمره میان عربستان و قطر
کد خبر: 457623
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۰ ۱۵:۱۲:۴۲

اعتمادآنلاین| منابع خبری اعلام کردند که گذرگاه زمینی ابو سمره میان عربستان و قطر امروز (شنبه) و پس از مصالحه میان آنها بازگشایی شد و فعالیتش را از سر گرفت.

در همین راستا، یک منبع قطری گفت: مرزها باز است و گذرگاه زمینی ابو سمره که در 120 کیلومتری دوحه قرار دارد ساعت هفت صبح به وقت محلی فعالیتش را از سر گرفت.

یک منبع دولتی در قطر نیز اعلام کرد که همه افرادی که قصد ورود به کشور از گذرگاه مرزی ابو سمره میان قطر و عربستان را دارند باید از امروز، اقدامات پیشگیرانه‌ای را انجام دهند.

وی گفت که همه افراد باید 72 ساعت پیش از سفر به قطر آزمایش ویروس کرونا داده و مدرک عدم ابتلا به کرونا را همراه داشته باشند و در یک هتل مشخص شده توسط دولت قطر به مدت یک هفته قرنطینه شوند.

در همین حال، شبکه الأخباریه از ورود نخستین قطری به عربستان از طریق گذرگاه مرزی "سلوی" خبر داد.

طبق گزارش این شبکه، امروز گذرگاه مرزی سلوی میان عربستان و قطر به شکل رسمی فعالیتش را از سر گرفت و نخستین قطری پس از آشتی میان دو کشور وارد بخش مربوط به عربستان در این گذرگاه شدند.

با ورود خودروی این فرد به بخش مربوط به عربستان در گذرگاه سلوی، پرسنل عربستان به بررسی و احراز هویت اسناد شناسایی راننده وسیله نقلیه آن کردند.

طبق این گزارش، نخستین قطری که وارد خاک عربستان شد در این باره گفت: ما به کشور دوممان وارد می‌شویم و خوشحال هستیم.

وی همچنین تدابیر اتخاذ شده در گذرگاه را ستود و افزود: همه همکاری کرده و با گل از او استقبال کردند و یک پیام برای شهروندان قطری دارم که تمایل به سفر به عربستان دارند و آن این است که تدابیر و اقدامات اتخاذ شده ساده بوده و برادرانمان در عربستان به دلیل ورود ما به کشورشان خوشحال‌تر هستند.

عربستان، مصر، بحرین و امارات متحده عربی در 5 ژوئن 2017 تمام روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع و علیه این کشور تحریم‌های اقتصادی اعمال کردند. این کشورها قطر را به «حمایت از گروه‌های تروریستی» متهم کردند.

قطر نیز اتهامات این کشورها را رد و اعلام کرد که هیچ درخواست مغایر حقوق بین‌المللی را نخواهد پذیرفت. این بحران به‌ لطف تلاش‌های کویت در نشست اخیر شورای عالی شورای همکاری خلیج فارس پایان یافت و کشورهای مذکور اقدامات محاصره کننده قطر را لغو کردند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها