کد خبر: 503873
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۱ ۱۱:۰۱:۲۸
| |

عربستان و عمان تفاهم نامه ایجاد شورای هماهنگی امضا کردند

تفاهم نامه ایجاد شورای هماهنگی میان عربستان و عمان به امضای ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی و «هیثم بن طارق» سلطان عمان رسید. 

عربستان و عمان تفاهم نامه ایجاد شورای هماهنگی امضا کردند
کد خبر: 503873
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۱ ۱۱:۰۱:۲۸

اعتمادآنلاین| این تفاهم نامه در سفر سلطان عمان به عربستان به امضای دو طرف رسید.


به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری دولتی عربستان (واس) ، سفر هیثم بن طارق به عربستان سعودی نخستین سفر خارجی وی از زمان انتخاب به عنوان جانشین سلطان فقید عمان «قابوس بن سعید» محسوب می شود.


دفتر سلطان عمان در بیانیه ای اعلام کرد که همکاری برادرانه با عربستان سعودی در همه زمینه ها برای تحقق اهداف دو ملت ادامه خواهد داشت.


بیانیه افزوده که روابط عمان با عربستان مناسبات برادرانه و مبتنی بر پیوندهای قوی تاریخی و مشترک است و به سمت آینده ای روشن پیش می رود.


روز یکشنبه پادشاه سعودی، سلطان عمان را در کاخ خود در شهر نئوم (در شمال غربی عربستان) پذیرفت و دو طرف در آنجا به طور رسمی گفت وگو رسمی کردند.


«محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در بدو ورود هیثم بن طارق سلطان عمان به نئوم از وی استقبال کرد.

شورای هماهنگی


به عنوان بخشی از این سفر، تفاهم نامه ای در مورد ایجاد شورای هماهنگی مشترک عمان و سعودی میان ملک سلمان و هیثم بن طارق امضا شد.


تفاهم نامه ایجاد شورای هماهنگی مشترک بر اساس دستورالعمل های سلطان هیثم و ملک سلمان و با هدف مشاوره و هماهنگی مداوم در مورد موضوع های مورد علاقه مشترک در همه زمینه ها امضا شد.


این تفاهم نامه همچنین در چارچوب تقویت و گسترش همکاری های دو کشور در راستای دستیابی به منافع مشترک امضا شده است.
سلطان عمان روز یکشنبه در پاسخ به دعوت ملک سلمان به عربستان سفر کرد.
در حاشیه دیدار سران دو کشور، ملک سلمان پادشاه سعودی، نشان «ملک عبدالعزیز» که بالاترین نشان عربستان است را به هیثم بن طارق سلطان عمان هدیه داد و در مقابل سلطان عمان نیز نشان «آل سعید»، بالاترین نشان عمان را به وی هدیه کرد.


سلطان عمان در نخستین سفر خارجی خود از زمان رسیدن به قدرت در ژانویه 2020، دیروز ( یکشنبه) وارد عربستان شد و گفت که جنبه های همکاری برادرانه با عربستان در همه زمینه ها ادامه دارد و آرمان ها و آرزوهای دو ملت عربستان و عمان را محقق می کند.


وی با اشاره به روابط برادرانه، تاریخی، مشترک و مستحکم میان دو کشور، تاکید کرد که عربستان به رهبری ملک سلمان با اراده و ثبات به سمت آینده ای روشن حرکت می کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها