کد خبر: 534053
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۴ ۱۰:۲۰:۱۰
| |

کردهای سوریه حسکه را به طور کامل بستند

همزمان با ادامه درگیری‌ها میان نیروهای سوریه دموکراتیک و داعشی‌ها در حسکه، کردهای سوریه از منع آمد و شد به حسکه با هدف ممانعت از نفوذ تروریست‌ها خبر داد.

کردهای سوریه حسکه را به طور کامل بستند
کد خبر: 534053
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۴ ۱۰:۲۰:۱۰

کانتون کردها در مناطق شمال و شرق سوریه اعلام کرد: ممنوعیت ورود و خروج در حسکه از امروز (دوشنبه)‌ آغاز شده و به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، همچنین نهادهای خدماتی که باید فعالیت خود را ادامه بدهند مثل مراکز بهداشت و شهرداری‌ها و نانوایی‌ها از این مسئله مستثنی هستند.

علاوه بر این ممنوعیت جزئی بر ادارات و شهرهای دیگر اعمال خواهد شد. منع آمد و شد در این شهرها از ساعت شش شب تا شش صبح خواهد بود.

کانتون کردها در بیانیه‌ای اعلام کرد: ترکیه در تلاش‌های خود برای برهم زدن ثبات مناطق کردنشین و تبدیل آن به پناهگاهی برای داعش شکست خورده است. نیروهای سوریه دموکراتیک"قسد" و گروه‌های امنیت داخلی با این حمله مقابله کرده و مانع تحقق اهداف ترکیه شدند و این توطئه شنیع را ناکام گذاشتند.

طی روزهای گذشته داعش به زندان محله غویران حسکه حمله کرد. به گفته نیروهای قسد طی درگیری کردها و نیروهای داعش بیش از ۱۶۰ داعشی و ۱۵ تن از زندانیان فراری و ۲۷ تن از نیروهای کرد کشته شدند.

از سوی دیگر منابع سوری اعلام کردند، درگیری‌های شدید میان نیروهای سوریه دموکراتیک و داعش در اطراف زندان الصناعه و محله غویران در حسکه ادامه دارد.

به گفته این منابع نیروهای سوریه دموکراتیک تاکنون موفق نشده‌اند وارد زندان الصناعه که نیروهای داعش در آن کمین کرده‌اند، شوند.

منابع اعلام کردند، جنگنده‌های ائتلاف آمریکا تعدادی از پایگاه‌های اطراف زندان الصناعه و گورستان غویران را بمباران کردند و نیروهای قسد از طریق بلندگو از تروریست‌های داعش خواستند سلاح خود را تحویل داده و تسلیم شوند.

در حال حاضر درگیری‌ها در دو جبهه ادامه دارد که جبهه اول در داخل زندان الصناعه است که همچنان بیشتر آن تحت کنترل داعش است. جبهه دوم گورستان غویران و ساختمان‌های مجاور آن که تروریست‌های فراری داعش در آنجا کمین کرده‌اند.

در این راستا ابراهیم خلف، مدیر امور اجتماعی حسکه اعلام کرد که حدود ۲۵۰۰ الی سه هزار خانواده از محله‌های جنوبی حسکه کوچ کرده‌اند.

همچنین نیروهای سوریه دموکراتیک اعلام کردند که ویدیوی منتشر شده از سوی داعش درباره بازداشت اسرایی در زندان حسکه توسط این گروه صحت ندارد.

در همین حال جان برنان، فرمانده نیروی مشترک ائتلاف ضد داعش در عراق و سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: داعش برای نشان دادن اهمیت خود به زندان حسکه حمله کرد و تعدادی از بازداشت شدگان این جنبش بر سلاح‌های نگهبانان زندان سیطره یافته و با نیروهای سوریه دموکراتیک درگیر شدند.

برنان گفت: ائتلاف آمریکا اطمینان دارد که تلاش اخیر داعش برای فرار تهدید بزرگی برای منطقه و عراق نیست. با اینکه داعش همچنان یک تهدید محسوب می‌شود اما کاملا واضح است که دیگر قدرت سابق را ندارد.

 در بیانیه ائتلاف ضد داعش آمده است: داعش حمله پیچیده‌ای را علیه زندان حسکه انجام داد و نیروهای سوریه دموکراتیک توانستند این تهدید را مهار کنند.

در این بیانیه آمده است: نیروهای ائتلاف ضد داعش این حمله را پیگیری کرده و حملاتی را انجام دادند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها