کد خبر: 544269
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۲ ۰۷:۵۲:۴۱
| |

بشار اسد:

آواره کردن مسیحیان هدف اسرائیل در منطقه است

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه گفت : آواره کردن مسیحیان هدف اولیه برنامه های خارجی بویژه هدف اسرائیل است، زیرا وقتی کشورهای منطقه براساس اختلاف فرقه ای تجزیه شوند و هر کدام رنگی پیدا کنند، تل‌آویو بخشی از آن بافت طبیعی می شود.

آواره کردن مسیحیان هدف اسرائیل در منطقه است
کد خبر: 544269
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۲ ۰۷:۵۲:۴۱

سانا خبرگزاری رسمی سوریه یکشنبه اعلام کرد ، اسد در دیدار با نمایندگان انجمن ها و نهادهای بشردوستانه شرکت کننده در کنفرانس بین المللی کلیسا که اخیرا در دمشق برگزار شد، افزود، ما باید با توجه به این مساله،  بافت منطقه و هویت متنوع آن را حفظ و از آن دفاع کنیم.

به گزارش ایرنا، وی خاطرنشان کرد: شهروند مسیحی در سوریه نه میهمان بوده و نه شهروند گذری، بلکه شریک و عنوان این مشارکت کار و تولید است.

اسد تاکید کرد: ایدئولوژی یک مساله حائز اهمیتی است، اما جنبه زندگی روزمره نیز به همان اندازه مهم است، و از این رو این ابتکار کلیسایی و اجتماعی که توسط کنفرانس انجام شد، پیام های متعددی را به همراه داشت، که مهمترین آنها این بود که نقش ساختارهای مذهبی و اجتماعی در سوریه اعم از انجمن‌ها و نهادها تنها به بعد مذهبی محدود نمی‌شد، بلکه وظیفه اجتماعی و توسعه‌ای را ایفا می‌کرد، زیرا آنها بدون تبعیض کمک کرده است.

وی جوهر کار توسعه ای را حفظ تعادل اجتماعی دانست و بر اهمیت گفت‌ و گو و تفکر جمعی مورد نظر در این کنفرانس و ایجاد مکانیسم‌هایی برای پیگیری همه ایده‌ها و گزاره‌ها که به بهترین شکل منعکس شده ، تاکید کرده‌است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها