کد خبر: 544383
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۳ ۰۸:۵۵:۱۲
| |

شرکت توتال فرانسه از قراردادهای نفتی روسیه خارج می‌شود

شرکت فرانسوی توتال روز سه شنبه اعلام کرد قراردادهای عرضه گازوئیل و نفت خام روسیه را برای پالایشگاه خود در آلمان تمدید نخواهد کرد.

شرکت توتال فرانسه از قراردادهای نفتی روسیه خارج می‌شود
کد خبر: 544383
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۳ ۰۸:۵۵:۱۲

شرکت توتال عدم تمدید قراردادهای عرضه نفت خام برای پالایشگاه لونا در آلمان را که با نفت روسیه از طریق خط لوله دروژبا (Druzhba) تامین می شود، در راستای سلسله تحریم‌های اروپا علیه مسکو است. 

به گزارش ایرنا، به نقل از رویترز، شرکت توتال با اشاره به خروج از قراردادهای عرضه نفت روسیه اعلام کرد که از این پس بنزین را از عربستان سعودی و نفت خام را از طریق لهستان تامین می کند.

شرکت توتال که در چندین پروژه روسیه سهام دارد، پس از اینکه از پیوستن به رقبای شل و بریتیش پترولیوم در برنامه ریزی برای واگذاری دارایی های نفت و گاز روسیه خودداری کرد، مورد انتقاد قرار گرفت.

پیش از این شرکت شل رقیب بریتیش پترولیوم نیز مانند غول انرژی ایالات متحده اکسون موبیل و شرکت دولتی نروژی، استات اویل، اعلام کرد که از تمامی ‌فعالیت‌های خود در روسیه خارج می‌شوند.

به دنبال حمله نظامی روسیه به اوکراین، غرب با مجموعه‌ای از اقدام‌ها از جمله بستن حریم هوایی به روی هواپیماهای روسیه، تعطیلی بانک‌ها روس و خارج کردن آنها از شبکه مالی جهانی سوئیفت و محدود کردن توانایی مسکو برای استفاده از ذخایر ۶۳۰ میلیارد دلاری‌اش، اقدام به تحریم روسیه کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها