کد خبر: 551711
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۴ ۱۳:۲۰:۲۷
| |

طوفان مرگبار در مینه‌سوتای آمریکا سه کشته برجای گذاشت

وزش بادهای سهمگین و گردباد شدید در میانه غربی ایالات متحده خسارات سنگینی برجای گذاشت و به مرگ سه نفر در «داکوتای جنوبی» ایالت «مینه‌سوتا» منجر شد.

طوفان مرگبار در مینه‌سوتای آمریکا سه کشته برجای گذاشت
کد خبر: 551711
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۴ ۱۳:۲۰:۲۷

وزش بادهای سهمگین و گردباد در بخش‌هایی از میانه غربی ایالات متحده آمریکا، خسارات گسترده‌ای را برجای گذاشته است و مقام‌های این مناطق می‌گویند که آب‌ و هوای نامساعد در جریان هفته طوفانی به مرگ سه نفر دیگر منجر شده است.

به گزارش فارس و بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، «کریستی نوم» فرماندار ایالت «داکوتای جنوبی» در پی وقوع طوفان شدید، اعلام وضعیت اضطراری کرد و به مسئولان ایالتی دستور داد تا برای کمک به مناطق آسیب‌دیده نیرو و منابع ارسال کنند.

وی تصریح کرد که گزارش‌هایی از وارد آمدن خسارات به ۲۸ شهرستان دریافت شده است و دپارتمان دفتر ایمنی عمومی مدیریت امور اضطراری، یک مرکز عملیات اضطراری افتتاح کرده تا نوع واکنش‌ها و پاسخگویی به حوادث را با مقام‌های محلی هماهنگ کنند.

شدت طوفان در میانه غربی آمریکا به قدری بوده است که بسیاری از درخت‌ها از ریشه کنده شده‌اند و شاخه درختان و آوارها در سراسر خیابان‌ها پخش شده است و تیر برق‌هایی نیز در برخی مناطق داکوتای جنوبی سقوط کرده است.

آذرماه گذشته، طوفان سهمگینی شش ایالت آمریکا را درنوردید و شدت آن به اندازه‌ای بود که ۸۸ نفر جان خود را از دست دادند و صدها نفر دیگر زخمی شدند و خسارات زیادی بر جا ماند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها