کد خبر: 559059
|
۱۴۰۱/۰۳/۳۰ ۲۱:۱۸:۲۷
| |

اولین فرستاده چین به شاخ آفریقا پیشنهاد میانجیگری در این منطقه را داد

​اولین نماینده ویژه چین در شاخ آفریقا امروز (دوشنبه) پیشنهاد داد تا در مناقشات این منطقه میانجیگری کند، زیرا پکن به دنبال تقویت نفوذ خود و محافظت از سرمایه گذاری‌‎های خود در برابر درگیری‌ها است.

اولین فرستاده چین به شاخ آفریقا پیشنهاد میانجیگری در این منطقه را داد
کد خبر: 559059
|
۱۴۰۱/۰۳/۳۰ ۲۱:۱۸:۲۷

شوئه بینگ، اولین فرستاده چین به شاخ آفریقا در کنفرانس صلح به رهبری چین در آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی گفت: «من آماده هستم تا تلاش‌های میانجی‌گری را برای حل و فصل مسالمت‌آمیز اختلافات بر اساس اراده کشورهای این منطقه انجام دهم».

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، کنفرانس صلح به رهبری چین با حضور وزرای خارجه و نمایندگانی از سودان، سومالی، سودان جنوبی، کنیا، اوگاندا و جیبوتی برگزار شد. منطقه شاخ آفریقا (شامل اریتره، جیبوتی، سومالی و اتیوپی) که یکی از نقاط استراتژیک در رقابت پکن- واشنگتن محسوب می‌شود، اخیراً تحت تأثیر جنگی که از ناحیه شمالی تیگرای گسترش یافته است، به لرزه افتاد.

اریتره که در درگیری تیگرای به نیروهای اتیوپی پیوسته بود، غایب بزرگ این کنفرانس بود، این در حالی است که اریتره جزو کشورهای آفریقایی بود که وزیر خارجه چین در اوایل سال جاری به آن سفر کرد.

منافع چین در شاخ آفریقا شامل اولین پایگاه نظامی خارج از کشور در جیبوتی، سرمایه گذاری‌های نفتی در سودان و سودان جنوبی، صنعتی شدن در اتیوپی و مجموعه ای از پروژه های زیربنایی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها