کد خبر: 564121
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۸ ۰۷:۵۵:۲۲
| |

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد:

امسال با خطر واقعی قحطی‌های متعدد روبرو هستیم/ سال آینده اوضاع می‌تواند بدتر شود

دبیر کل سازمان ملل متحد اعلام کرد امسال با خطر واقعی قحطی های متعدد روبرو هستیم و سال آینده اوضاع می تواند بدتر شود.

امسال با خطر واقعی قحطی‌های متعدد روبرو هستیم/ سال آینده اوضاع می‌تواند بدتر شود
کد خبر: 564121
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۸ ۰۷:۵۵:۲۲

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد اعلام کرد امسال با خطر واقعی قحطی های متعدد روبرو هستیم و سال آینده اوضاع می تواند بدتر شود.

به گزارش ایرنا، دبیرکل سازمان ملل در برنامه مقابله با بحران غذایی در جهان موسوم به " زمان اقدام جمعی فرارسیده است؛ سیاست هماهنگی پاسخ به بحران جهانی غذا" گفت: جهان ما با تعداد زیادی از چالش ها از جمله تغییرات اقلیمی، کرونا، جنگ ها و افزایش تورم مواجه است.

وی افزود: از سوی دیگر قیمت مواد غذایی، انرژی و کود به شدت افزایش یافته و  جنگ در اوکراین  این قیمت ها را تشدید کرده است.

گوترش ادامه داد: در دو سال گذشته تعداد افرادی که به شدت در ناامنی غذایی قرار دارند دو برابر شده است.

وی تصریح کرد: امسال با خطر واقعی قحطی های متعدد روبرو هستیم و سال آینده اوضاع می تواند بدتر شود. باید با یکدیگر برای اتخاذ سیاستی جسورانه و هماهنگ عمل کنیم.

دبیر کل سازمان ملل ادامه داد: این به معنای ادغام مجدد تولید مواد غذایی اوکراین و غذا و کود روسیه در بازارهای جهانی و باز نگه داشتن تجارت جهانی است.

وی اضافه کرد: این به معنای مقابله با بحران مالی در جهان در حال توسعه و استفاده  فوری از تمام منابع ممکن برای افزایش حمایت اجتماعی و حمایت از کشاورزان خرد و خانواده ها جهت افزایش بهره‌وری و اتکا به خود است. این همچنین به معنای تغییر سیستم‌های غذایی به منظور به کار گیری رژیم‌های غذایی اقتصادی، سالم و پایدار و در دسترس بودن آنها برای همه افراد در همه جای جهان است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها