کد خبر: 593126
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۳ ۲۰:۱۲:۱۱
| |

اردوغان:

سوئد بعد از ماجرای آتش زدن قرآن منتظر حمایت ترکیه برای پیوستن به ناتو نباشد

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه هیچ فردی آزادی توهین به مقدسات مسلمانان را ندارد گفت: سوئد پس از سوزاندن یک نسخه از قرآن کریم در مقابل سفارت ما در استکهلم نباید منتظر باشد ما با عضویت این کشور در ناتو موافقت کنیم.

سوئد بعد از ماجرای آتش زدن قرآن منتظر حمایت ترکیه برای پیوستن به ناتو نباشد
کد خبر: 593126
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۳ ۲۰:۱۲:۱۱

رئیس جمهور ترکیه امروز دوشنبه در سخنانی اعلام کرد که از سوئد برای پیوستن به ناتو بعد از ماجرای آتش زدن قرآن حمایت نخواهد کرد. 

به گزارش مهر، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان در توضیح این مطلب گفت: سوئد پس از سوزاندن یک نسخه از قرآن کریم در مقابل سفارت ما در استکهلم نباید منتظر باشد ما با عضویت این کشور در ناتو موافقت کنیم.

وی افزود: هیچ فردی آزادی توهین به مقدسات مسلمانان یا سایر ادیان را ندارد. می‌ دانیم که از زمان جنگ‌ های صلیبی، مفاهیم اسلام و تُرک در اروپا برابر است و ما به عنوان ملت ترک به این موضوع افتخار می‌ کنیم. این اقدام زشت در سوئد توهین به همه افرادی است که به حقوق و آزادی‌ های اساسی هر کسی احترام می‌ گذارند.

اردوغان ادامه داد: (سوئد) اگر اعضای گروه تروریستی و دشمنان اسلام را بسیار دوست دارند، به آنها توصیه می‌ کنیم که دفاع از کشور خود را به دست آن ها بسپارند. کسانی که چنین رسوایی را در مقابل سفارت ما به پا کردند، نباید در مورد درخواست‌ هایشان برای عضویت در ناتو توقعی از ما داشته باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها