کد خبر: 607780
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۸ ۱۳:۲۱:۰۹
| |

آغاز رزمایش موشکی آمریکا، کره جنوبی و ژاپن

آمریکا، کره جنوبی و ژاپن امروز (دوشنبه) رزمایش‌های موشکی مشترکی را در آب‌های نزدیک شبه جزیره کره برگزار کردند و در عین حال تلاش می‌کنند تا آموزش‌های نظامی خود را برای مقابله با تهدیدات فزاینده موشکی کره شمالی گسترش دهند.

آغاز رزمایش موشکی آمریکا، کره جنوبی و ژاپن
کد خبر: 607780
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۸ ۱۳:۲۱:۰۹

آمریکا، کره جنوبی و ژاپن امروز (دوشنبه) رزمایش‌های موشکی مشترکی را در آب‌های نزدیک شبه جزیره کره برگزار کردند و در عین حال تلاش می‌کنند تا آموزش‌های نظامی خود را برای مقابله با "تهدیدات فزاینده موشکی کره شمالی" گسترش دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، نیروی دریایی کره جنوبی اعلام کرد: طی این رزمایش سه ناوشکن مجهز به سامانه موشکی "ایجیس" از جمله «روکس یولگوک» کره جنوبی، «یواس‌اس بنفولد» آمریکا و «جی‌اس آتاگو» ژاپن حضور داشته‌اند.

یک مقام نیروی دریایی کره جنوبی گفت: این رزمایش فرصتی برای تقویت همکاری امنیتی میان کره جنوبی، آمریکا و ژاپن در مقابل تهدیدهای فزاینده موشکی و هسته‌ای کره شمالی است و توانایی‌های نیروی دریایی ما را نسبت به پرتاب‌های موشکی بالستیک کره شمالی تقویت می‌کند.

این سه کشور آخرین بار در ماه فوریه رزمایش‌های موشکی سه‌جانبه‌ای را برگزار کردند.

براساس گزارش آسوشیتدپرس، نیروی دریایی کره جنوبی همچنین عنوان داشت که این رزمایش یک روزه هم‌زمان با رزمایش‌های هوایی پنج روزه آمریکا و کره جنوبی برگزار می‌شود؛ رزمایش‌هایی که طی آن حدود ۱۱۰ هواپیما جنگی از جمله جت‌های جنگنده پیشرفته اف-۳۵ حضور دارند.

همچنین امروز کره جنوبی و ژاپن گفت‌وگوهای امنیتی خود را پس از پنج سال وقفه از سر گرفتند؛ اقدامی که نشان می‌دهد سئول و توکیو در حال بهبود روابط خود به دلیل مواجه با "تهدیدات هسته‌ای کره شمالی" هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها