کد خبر: 616428
|
۱۴۰۲/۰۳/۱۶ ۱۶:۱۵:۴۶
| |

کره جنوبی مدعی ورود جنگنده های روسی و چینی به حریم هوایی خود شد

ارتش کره جنوبی از ورود جنگده‌های روسی و چینی به حریم هوایی خود خبر داد. این درحالی است که چین و روسیه درحال اجرای گشت‌زنی مشترک بر فراز دریای چین هستند.

کره جنوبی مدعی ورود جنگنده های روسی و چینی به حریم هوایی خود شد
کد خبر: 616428
|
۱۴۰۲/۰۳/۱۶ ۱۶:۱۵:۴۶

همزمان با گشت زنی مشترک هوایی روسیه و چین بر فراز دریای چین جنوبی، ارتش کره جنوبی ادعا کرد ۴ هواپیمای جنگنده چینی و ۴ هواپیمای نظامی روسیه بدون اطلاع قبلی وارد حریم هوایی آن کشور شدند.

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع چین اعلام کرد چین روز سه شنبه یک گشت زنی هوایی مشترک با روسیه بر فراز دریای ژاپن و دریای چین شرقی انجام داد.

 متعاقب گشت زنی هوایی مشترک چین و روسیه، ارتش کره جنوبی اعلام کرد، چهار هواپیمای نظامی چین و چهار هواپیمای نظامی روسیه بدون اطلاع قبلی وارد منطقه شناسایی پدافند هوایی کره جنوبی (KADIZ) شدند که باعث شد نیروی هوایی کره جنوبی جت های جنگنده خود را به محل حادثه اعزام کند.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفت: بین ساعت ۱۱:۵۲ تا ۱۳:۴۹ سه شنبه هواپیماهای چینی و روسی وارد منطقه شناسایی پدافند هوایی ما شده و از آن خارج شدند. این بیانیه افزود: این هواپیماها حریم هوایی کره جنوبی را نقض نکردند.

منطقه پدافند هوایی، حریم هوایی سرزمینی محسوب نمی شود؛ بلکه برای فراخوان هواپیماهای خارجی به معرفی خود به منظور جلوگیری از درگیری های تصادفی تعیین شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها