کد خبر: 644188
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۰ ۱۷:۵۵:۲۰
| |

هشدار رئیس جمهور آرژانتین به مردم؛ آه در بساط نداریم

رئیس جمهور ارژانتین گفت: پس از یک قرن حکومت چپگرایان، بهبود و بازگرداندن اقتصاد به شدت آسیب‌دیده آرژانتین، کار آسانی نخواهد بود.

هشدار رئیس جمهور آرژانتین به مردم؛ آه در بساط نداریم
کد خبر: 644188
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۰ ۱۷:۵۵:۲۰

خاویر میلی، رئیس جمهور جدید آرانتین پس از سوگند یاد کردن در مراسم تحلیفش که دیروز برگزار شد، در سخنرانی کوتاه به مردم این کشور درباره وخیم شدن بحران اقتصادی هشدار داد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌ان، میلی هشدار داد: هیچ جایگزینی غیر از شوک اصلاحاتی وجود ندارد. آه در بساط نداریم.

پس از یک قرن حکومت چپگرایان، بهبود و بازگرداندن اقتصاد به شدن آسیب‌دیده آرژانتین، کار آسانی نخواهد بود.

به گفته وی، تدابیر ریاضتی از جمله کاهش قابل توجه و بلافاصله هزینه‌های دولت ضروری است و این تدابیر در کوتاه‌مدت به تشدید شرایط اقتصادی منجر خواهد شد.

وی تاکید کرد: امروز آغاز عصری جدید برای آرژانتین است. امروز، تاریخی طولانی و غم‌انگیز آمیخته با زوال و سقوط به پایان رسید و ما مسیر بازسازی کشورمان را پیش گرفتیم.

رئیس جمهور جدید آرژانتین اضافه کرد: سیاسیون کشور را در آستانه عمیق‌ترین بحران تاریخ، رها کردند. نه می‌خواهیم و نه به‌دنبال تصمیمات سختی هستیم که طی هفته‌های آتی اتخاذ خواهد شد اما متأسفانه، آنها هیچ گزینه دیگری برای ما باقی نگذاشتند. هیچ دولتی میراثی بدتر از آنچه که برای من مانده، به ارث نبرده است.

میلی یادآور شد که نرخ تورم سالانه آرژانتین ۱۴۳ درصد است و کسری تجاری این کشور نیز ۴۳ میلیارد دلار بوده و علاوه بر این، ۴۵ میلیارد دلار به صندوق بین‌المللی پول بدهکار است.

به گفته وی «دولت هم مثل بسیاری از شهروندان آرژانتین ورشکسته است و موعد پرداخت یک قسط ۱۰.۶ میلیارد دلاری در آوریل سر می‌رسد. از هر چهار آرژانتینی یک نفر در فقر به سر می‌برد و اقتصاد این کشور به سمت ششمین رکود در یک دهه اخیر حرکت می‌کند.»

وی با اشاره به وخیم‌تر شدن شرایط اقتصادی در کوتاه‌مدت افزود: هیچ جایگزینی غیر از شوک اصلاحاتی وجود ندارد. آه در بساط نداریم.

رئیس جمهور جدید آرژانتین در کارزار انتخاباتی خود متعهد شده بود که با فساد مبارزه و بانک مرکزی را حذف و واحد پول پرنوسان این کشور را با دلار آمریکا جایگزین خواهد کرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها