کد خبر: 659775
|
۱۴۰۳/۰۲/۲۱ ۱۳:۲۰:۳۹
| |

مالزی تحریم‌های آمریکا را به رسمیت نمی‌شناسد

سیف‌الدین ناسوشن اسماعیل وزیر کشور مالزی از رد درخواست آمریکا برای تشدید اجرای تحریم‌ها علیه ایران خبر داد و گفت: کوالالامپور فقط از تحریم‌های سازمان ملل پیروی می‌کند و تحریم‌های اعمال شده از سوی کشورها را به رسمیت نمی‌شناسد.

مالزی تحریم‌های آمریکا را به رسمیت نمی‌شناسد
کد خبر: 659775
|
۱۴۰۳/۰۲/۲۱ ۱۳:۲۰:۳۹

وزیر کشور مالزی پس از دیدار با برایان نلسون معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در یک نشست خبری به ادعای این مقام آمریکایی مبنی بر اتکای ایران به مالزی برای فروش نفت خود و درخواست واشنگتن از کوالالامپور برای تشدید اجرای تحریم‌ها علیه تهران واکنش نشان داد.

به گزارش ایرنا، سیف‌الدین ناسوشن اسماعیل گفت: به نلسون تاکید کردم که تحریم‌ها را تنها در صورتی به رسمیت می‌شناسیم که توسط شورای امنیت سازمان ملل تصویب و اعمال شده باشد.

وزیر کشور مالزی همچنین با بیان اینکه هیات آمریکایی به موضع ما احترام گذاشت، افزود: مالزی همیشه آماده تعامل با ایالات متحده است.

خبرگزاری بلومبرگ پیش تر در گزاشی مدعی شده بود که ایران از طریق سیستم مالی مالزی در حال جا به جایی پول خود در منطقه است و بر همین اساس وزارت خزانه‌داری آمریکا از روز سه‌شنبه هیاتی را برای جلب حمایت از اجرای تحریم‌ها علیه ایران عازم منطقه جنوب شرق آسیا کرده است.

معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور اطلاعات مالی و تروریسم در جریان سفر چهار روزه خود به مالزی و سنگاپور ادعا کرد که واشنگتن می‌داند ظرفیت ایران برای انتقال نفت به ارائه دهندگان خدمات مستقر در مالزی بستگی دارد.

این مقام ارشد وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شد که آمریکا شاهد انتقال نفت ایران به نزدیکی سنگاپور و سرتاسر منطقه بوده است.

وی همچنین گفت: آمریکا به دنبال جلوگیری از تبدیل شدن مالزی به قلمرویی است که در آن حماس می‌تواند پول انتقال دهد و منابع مالی خود را تامین کند.

یک هیات از وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار است در مورد مساله انتقال نفت ایران در دیدار با مقام‌های دولتی در کوالالامپور گفت‌ وگو کنند، درحالیکه غرب مدعی است که مالزی اجازه می‌دهد ایران از آبراه‌های آن برای انتقال کشتی به کشتی نفت استفاده کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها