«اعتمادآنلاین» گزارش میدهد:
واکسن کرونا| چگونه واکسن کرونا به آپشن جذب محبوبیت تبدیل شد؟
یکی از کشورهای اروپایی برای جذب گردشگر و خروج از بحران اقتصادی با هدف افزایش محبوبیت رهبران سیاسیاش اعلام کرد به گردشگرانی که این کشور را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند واکسن مجانی اختصاص میدهد.
اعتمادآنلاین| یکی از کشورهای اروپایی برای جذب گردشگر و خروج از بحران اقتصادی با هدف افزایش محبوبیت رهبران سیاسیاش اعلام کرد به گردشگرانی که این کشور را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند واکسن مجانی اختصاص میدهد.
به گزارش اعتمادآنلاین، پیشنهاد دولت صربستان برای جذب گردشگر در مقابل تزریق مجانی واکسن کرونا بسیاری از خارجیها به ویژه گردشگران کشورهای همسایه را به سمت خود سرازیر کرده است.
به نوشته رسانههای عربی، بعد از آنکه دولت صربستان اعلام کرد به مسافرانی که در تعطیلات آخر هفته به این کشور سفر کنند واکسن رایگان تزریق میکند، هزاران نفر از «گردشگران واکسن» از کشورهای همسایه پشت مرزهای این کشور و بعد از آن در مقابل مراکز بهداشتیاش صف کشیدند.
به گفته خبرنگاران، صفوف طویلی از شهروندان کشورهای بوسنی، مونتهنگرو و مقدونیه شمالی پشت درِ مراکز تزریق واکسن در بلگراد تشکیل شده است.
به اعتقاد منتقدان رئیسجمهور صربستان، او با این اقدام خود به دنبال افزایش نفوذ و محبوبیت خویش در منطقه بالکان است تا کشورش بعد از وقایع خونین دهه 90 جلوه بهتری پیدا کند.
این در حالی است که برخی دیگر نیز اعلام کردهاند تاریخ اعتبار این واکسنها که متعلق به شرکت «استرازنیکیا» است رفتهرفته به پایان میرسد و از این رو آنها را به خارجیها تزریق کردهاند.
با این حال رسانههای مختلف از صفوف طویل خودروها در مبادی ورودی مرزهای صربستان خبر دادهاند.
گفتنی است بیش از 2 میلیون نفر از جمعیت هفت میلیون نفری صربستان حداقل یک دز از واکسن را دریافت کردهاند، اما مردم این کشور علاقه چندانی به دریافت واکسن از خود نشان ندادهاند.
دیدگاه تان را بنویسید