کد خبر: 583121
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۸ ۱۲:۴۸:۵۰
| |

کلاهبرداری بزرگ با ارسال 200 هزار پیامک جعلی

متهم از حساب بیش از 3400 نفر مبلغ 10 میلیارد ریال به صورت اینترنتی برداشت و با مبالغ سرقتی اقدام به سرمایه‌گذاری در بخش ارزهای دیجیتال کرده است.

کلاهبرداری بزرگ با ارسال 200 هزار پیامک جعلی
کد خبر: 583121
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۸ ۱۲:۴۸:۵۰

مجرم سایبری که با ارسال بیش از 200 هزار پیامک جعلی ابلاغ الکترونیکی قضایی اقدام به کلاهبرداری 10 میلیارد ریالی کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش اعتماد آنلاین، در پی رصد و پایش کارشناسان پلیس فتا استان البرز و اطلاع از فعالیت فردی که اقدام به طراحی لینک‌های جعلی تحت عنوان ابلاغ الکترونیک قضایی در شبکه اجتماعی تلگرام می‌کرد، بلافاصله پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس  قرار گرفت.

بررسی‌های فنی  روی آی‌دی تلگرام  فرد کلاهبردار نشان می‌داد  پیامکی با عنوان «علیه شما در دادسرای عمومی و انقلاب شکایت شده که جهت مشاهده متن شکوائیه می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید» در مدت کوتاهی به هزاران نفر ارسال شده  که حاوی لینک جعلی بوده و به محض کلیک کردن قربانی، برای مشاهده شکوائیه سیستم وی آلوده می‌شد و مجرم  به اطلاعات بانکی افراد دسترسی پیدا می‌کرد.

در ادامه مشخص شد متهم  از حساب بیش از  3400 نفر مبلغ 10 میلیارد ریال به صورت اینترنتی برداشت و با مبالغ سرقتی اقدام به سرمایه‌گذاری در بخش ارزهای دیجیتال کرده است. در نهایت متهم که یک فیشینگ‌کار حرفه‌ای است، توسط  کارآگاهان  پلیس فتا  شناسایی و در یک عملیات پیچیده پلیسی دستگیر شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها