کد خبر: 160808
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۷ ۱۳:۵۱:۰۰
| |

برگزاری همایش «تجربه کنشگری دانشجویی در عصر اعتدال» با سخنرانی کرباسچی

همایش «تجربه کنشگری دانشجویی در عصر اعتدال؛ فرصت‌ها، تهدیدها و چشم‌انداز آینده» با سخنرانی غلامحسین کرباسچی، علیرضا علوی تبار، محمد مهدی مجاهدی و احمد بخارایی در روز چهارشنبه 9 اسفند از ساعت 13 در دانشگاه امیرکبیر برگزار می شود.

برگزاری همایش «تجربه کنشگری دانشجویی در عصر اعتدال» با سخنرانی کرباسچی
کد خبر: 160808
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۷ ۱۳:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| همایش «تجربه کنشگری دانشجویی در عصر اعتدال؛ فرصت‌ها، تهدیدها و چشم‌انداز آینده» با سخنرانی غلامحسین کرباسچی، علیرضا علوی تبار، محمد مهدی مجاهدی و احمد بخارایی در روز چهارشنبه 9 اسفند از ساعت 13 در دانشگاه امیرکبیر برگزار می شود.

در این برنامه که با همکاری انجمن اندیشه و قلم و کانون اندیشه دانشجوی مسلمان دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار خواهد شد، غلامحسین کرباسچی با موضوع «نقش دانشگاهیان در تحقق گفتگوی ملی»، دکتر علیرضا علوی تبار با موضوع «اهمیت تدقیق گفتمان و مواضع جریانات دانشجویی»، دکتر محمد مهدی مجاهدی با موضوع «کنشگری دانشجویی و سیاست امید در عصر عسرت» و دکتر احمد بخارایی با موضوع «وظایف دانشجویان در بهبود و رفع نواقص نهاد دانشگاه» سخنرانی خواهند کرد. برگزاری کارگاه «رسانه و کنشگری دانشجویی؛ بررسی نقش نشریات و رسانه های مجازی و عمومی بر فضای دانشگاه» و میزگرد دانشجویی با عنوان «نگاهی به کارنامه و تجربیات تشکل‌های دانشجویی در دوران اعتدال» از دیگر بخش های این برنامه خواهد بود.

در پیش‌درآمد این نشست آمده است:

«"کنشگری دانشجویی" از دوران پیش از انقلاب اسلامی تا به امروز، فراز و فرودهای زیادی را تجربه کرده و با اقبال عمومی به شعار «اعتدال» در انتخابات ریاست جمهوری سال 1392، وارد مرحله جدیدی از حیات خود شده که با دوران پیش از آن تفاوت‌هایی داشت. تعطیلی بسیاری از تشکل‌های دانشجویی یا اعمال محدودیت‌های فراوان بر سایر تشکل‌ها، نشریات و فعالان دانشجویی، منجر به قطع ارتباط بین نسلی میان فعالین دانشجویی تازه وارد و فعالان دانشجویی قدیمی شد و انتقال تجربیات از یک نسل به نسل بعد از خود را با مشکل مواجه کرد. بسیاری از اساتید و صاحبنظران از فرصت ارائه دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود در محیط های دانشگاهی محروم شده بودند و پس از گشایش نسبی فضای دانشگاه‌ها نیز انگیزه چندانی برای بازگشت به میان دانشجویان نداشتند. همچنین ورود دانشجویان متولد دهه هفتاد به دانشگاه‌ها و تفاوت‌های سبک زندگی، دغدغه‌ها و آرمان‌های آنان با نسل قبلی کنشگران دانشجویی، رنگ و بوی متفاوتی به فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و صنفی دانشجویان بخشید که تاکنون کمتر مورد توجه اساتید و روشنفکران و تحلیل‌گران قرار گرفته است.

در همین راستا «کانون اندیشه دانشجوی مسلمان» به عنوان یکی از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در راستای وظایف و سیاست‌های خود، در نظر دارد با برگزاری همایش «تجربه کنشگری دانشجویی در عصر اعتدال؛ فرصت‌ها، تهدیدها و چشم‌انداز آینده» در روزهای 9 و 10 اسفند ماه 1396، به بررسی ابعاد مختلف کنشگری دانشجویی پرداخته و باب گفت‌وگوی صاحب‌نظران و متفکرین پیرامون سوالات و مسائل بنیادین این حوزه را بگشاید.

این همایش روز چهارشنبه 9 اسفند از ساعت 13 لغایت 20 در سالن بهمن دانشگاه صنعتی امیرکبیر به نشانی خیابان حافظ، تقاطع سمیه برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها