کد خبر: 161610
|
۱۳۹۷/۰۱/۰۵ ۱۳:۰۰:۰۰
| |

داریوش قنبری فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین تاکید کرد:

بهبود اوضاع اقتصادی نیازمند افزایش تعامل با غرب است/ ایجاد اشتغال و تولید ملی باید مورد توجه قرار گیرد

داریوش قنبری، معاون پارلمانی شهرداری تهران افزایش تعامل با غرب را مهمترین برنامه‌ای دانست که دولت باید در سال جدید دستور کار خود قرار دهد تا از این طریق اوضاع اقتصادی کشور بهبود پیدا کند.

بهبود اوضاع اقتصادی نیازمند افزایش تعامل با غرب است/ ایجاد اشتغال و تولید ملی باید مورد توجه قرار گیرد
کد خبر: 161610
|
۱۳۹۷/۰۱/۰۵ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| داریوش قنبری، معاون پارلمانی شهرداری تهران افزایش تعامل با غرب را مهمترین برنامه‌ای دانست که دولت باید در سال جدید در دستور کار خود قرار دهد تا از این طریق اوضاع اقتصادی کشور بهبود پیدا کند.

او در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با بیان اینکه «یکی از بحران‌های کشور معضلات اقتصادی است که قطعاً باید برای حل این معضل به صورت جدی برنامه‌ریزی شود» گفت: «ایجاد اشتغال و توجه به تولید ملی مؤلفه‌هایی است که برای سامان دادن به حوزه اقتصادی باید مورد توجه قرار گیرند.»

قنبری در همین حال یادآور شد: «اصلاح وضعیت اقتصادی و سروسامان دادن به اوضاع اقتصادی کشور نیاز به پیش‌زمینه‌های خاصی دارد. به عبارت دیگر ما نمی‌توانیم بدون توجه به ساختارهای سیاسی و اجتماعی علی‌الخصوص حوزه سیاست خارجی اوضاع اقتصادی کشور را سروسامان دهیم.»

این نماینده سابق مجلس با تاکید بر لزوم اهمیت تعامل با غرب اظهار کرد: «باید تعامل مؤثر با جهان خارج و روند عادی‌سازی روابط سیاسی با سایر کشورها مورد توجه قرار گیرد. ما باید تنش‌ها با سایر کشورها را کاهش دهیم تا بتوانیم در زمینه اقتصادی حرفی برای گفتن داشته باشیم.»

قنبری با تاکید بر اینکه «سروسامان دادن وضعیت اقتصادی بدون توجه به حوزه سیاست خارجی امکانپذیر نیست» گفت: «تحرکات دولت در حوزه سیاست خارجی باید بسیار بیشتر شود. توفیقی که در این زمینه بعد از برجام در حوزه سیاست خارجی ایجاد شده بود اکنون افت کرده است. سرعت موفقیت‌ها به خصوص در یک سال اخیر بعد از روی کار آمدن ترامپ کم شده که باید از سر گرفته شود.»

او تاکید کرد ما باید با تحرک در حوزه سیاست خارجی فرصت‌های بیشتری برای پویایی اقتصاد ایجاد کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها