کد خبر: 163078
|
۱۳۹۷/۰۱/۰۶ ۱۶:۰۰:۰۰
| |

هرمیداس باوند دیپلمات سابق در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

وضعیت سیاست خارجی در سال جدید بسیار نگران‌کننده است

 یک دیپلمات سابق کشورمان گفت: سال جدید برای سیاست خارجی ایران وضعیت بسیار نگران‌کننده‌ای است.

وضعیت سیاست خارجی در سال جدید بسیار نگران‌کننده است
کد خبر: 163078
|
۱۳۹۷/۰۱/۰۶ ۱۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| داود هرمیداس باوند کارشناس حقوق بین‌الملل و دیپلمات سابق کشورمان در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره چالش‌های پیش روی سیاست خارجی ایران در سال جدید اظهار کرد: با توجه به چالش‌های مختلفی که در منطقه علیه ایران ایجاد کرده‌اند و همچنین دولت آمریکا موضع‌گیری‌های جدی علیه ما داشته است به نظر می‌رسد که سال جدید برای سیاست خارجی ایران وضعیت بسیار نگران‌کننده است.

او ادامه داد: همسایگان عرب را علیه ما بسیج کرده‌اند. عربستان سعودی، امارات متحده عربی و بحرین ازجمله کشورهای پیشرو در این حوزه هستند و به نظر می‌رسد که سیاست خصمانه خود را نسبت به ایران افزایش می‌دهند.

هرمیداس باوند اضافه کرد: این موضع‌گیری کشورهای عربی در حالی است که کنگره آمریکا و ترامپ نیز با صراحت بیشتری علیه ایران واکنش نشان داده‌اند. کنگره آمریکا مصوباتی درباره سپاه و افراد مرتبط با آن صادر کرده و همچنین دولت این کشور به‌طورجدی در تلاش است تا قطعنامه جدیدی را در حوزه‌های مختلف ازجمله حقوق بشری و یا موشکی علیه ایران به تصویب برساند.

این دیپلمات سابق تأکید کرد: جدای از این اتحادیه اروپا و آمریکا مذاکراتی را درباره ایران پی گرفته‌اند و در آن درباره برجام دو در حوزه سیستم موشکی ایران و نفوذ ایران در کشورهای منطقه بخصوص یمن تمرکز کرده‌اند.

او گفت: به نظر می‌رسد که در این مذاکرات بیشتر بر محدود کردن سیستم موشکی ایران تمرکز دارند. چون قبلاً انگلیس، فرانسه و آلمان هم یک بیانه درباره سیستم موشکی دو برد ایران صادر و نسبت به آن ایرادات جدی وارد کرده بودند. این کشورهای اروپایی احتمالاً درباره سیستم موشکی ایران و موضوع نفوذ در کشورهای منطقه با آمریکا همسو هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها