کد خبر: 165241
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۴ ۰۹:۳۴:۰۰
| |

رییس کمیسیون قضایی مجلس:

آمریکا نمی‌تواند برجام را بر هم بزند

الهیار ملکشاهی، رییس کمیسیون قضایی مجلس گفت: برجام قرارداد چند جانبه است، یک طرف ایران و یک طرف دیگر چندین کشور هستند. این قرارداد، قراردادی دو جانبه بین ایران و آمریکا نیست که آمریکا بتواند آن را بر هم بزند.

آمریکا نمی‌تواند برجام را بر هم بزند
کد خبر: 165241
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۴ ۰۹:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| الهیار ملکشاهی اظهارداشت: برجام قراردادی بین المللی است، زیرا در سازمان ملل به عنوان یکی از اسناد سازمان ملل ثبت شده است.


نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی افزود:برجام قرارداد چند جانبه است، یک طرف ایران و یک طرف دیگر چندین کشور هستند. این قرارداد، قراردادی دو جانبه بین ایران و آمریکا نیست که آمریکا بتواند آن را بر هم بزند.


ملکشاهی اضافه کرد: با فرض خروج آمریکا از این قرارداد، این قرارداد از بین رفته محسوب نمی شود ولی ممکن است ایران احساس کند با خروج آمریکا حق و حقوقش متزلزل شده، در آن صورت می تواند از حق خود استفاده کند و از این قرارداد خارج شود.


وی ادامه داد: در صورت بدعهدی آمریکا و خروج آنان از برجام، اگر از این قرارداد خارج شویم به این معناست که دیگر تعهدی به آنچه در متن برجام است، نداریم و البته در متن برجام هم ذکرشده که اگر طرفین وظایف خود را انجام ندهند ایران می تواند به وضعیت سابق خود برگردد.


وی اضافه کرد: آمریکا این توان را ندارد که بتواند در این موضوع اروپا را با خود همراه کند، خروج از برجام به حیثیت آمریکا و اروپا لطمه سنگین وارد می کند، زیرا همگان به این نتیجه می رسند که آنان به قراردادی که خود امضا می کنند هم پایبند نیستند و این یک نقطه ضعف تاریخی محسوب می شود. از این رو بعید می دانم بتوانند با هم هماهنگ شوند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها