کد خبر: 167562
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۲ ۱۲:۳۲:۰۰
| |

توصیه سعید شریعتی به روحانی:

برای ترمیم کابینه به گلایه و هشدار بسنده نکنید

سعید شریعتی به حسن روحانی توصیه کرد برای ترمیم کابینه به گلایه و هشدار بسنده نکند و گقت: از عمر دولت حدود 3 سال زمان باقی مانده و اگر رئیس‌جمهور بخواهد در این راه تنها به گلایه و ابراز موضع بسنده کند، زمان باقی مانده نیز از دست خواهد رفت.

برای ترمیم کابینه به گلایه و هشدار بسنده نکنید
کد خبر: 167562
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۲ ۱۲:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| سعید شریعتی، فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: از منظر حقوقی، رئیس جمهور این اختیار را دارد که به محض احساس عدم توانایی یا فقدان انگیزه و تخصص از ناحیه هر یک ار مدیران و وزرای کابینه برای پیشبرد برنامه ها، نسبت به ترمیم بدنه دولت یا انتخاب جایگزین برای این افراد اقدام کند. به هر سو از این لحاظ دست رئیس جمهور باز است و مانعی بر سر این راه وجود ندارد.

او افزود: به هر حال روحانی به بسیاری از اعضای هیئت دولت 5 سال زمان داده تا بتوانند خود را با سیاست ها و برنامه های کلی دولت که همانا منبعث از وعده های رئیس جمهور به مردم بوده، هماهنگ و همسو کنند و به نظر می‌رسد، این مدت زمان برای لزوم همراهی وزرا فرصت مناسبی بوده است.

شریعتی همچنین ضمن اشاره به مواضع قبلی رئیس جمهور درباره ترمیم کابینه نیز یادآور شد: در اواخر عمر دولت یازدهم بود که شخص رئیس جمهور نسبت به آنچه لزوم ورکشیدن پاشنه مدیران و حضورشان در میدان می خواند، هشدار داده و تاکید کرده بود که مدیران باید خود را هزینه برای دولت کنند و نه دولت را هزینه برای خود. از همین سو هم بود که مردم اطمینان پیدا کردند که ملاک و معیار ارزیابی و ارزش سنجی مدیران، از این جنس خواهد بود.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در ادامه نیز خاطرنشان کرد: به نظر می رسد زمان اقدام عملی در این باره فرا رسیده باشد و همانطور که خود رئیس جمهور نیز به صراحت لهجه و ابراز شفاف مواضع خود در رابطه با این مسئله مهم اتکا کرده، این نیاز مبرم وجود دارد که روحانی برای انسجام و اقتدار و همچنین تسریع در روند حرکتی کابینه خود، دست به این جنس از تغییرات بزند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: قبل از آغاز به کار دولت دوازدهم بود که روحانی لایحه ای را درباره تفکیک سه وزارتخانه ورزش و جوانان، راه و شهرسازی و همچنین صنعت، معدن و تجارت به مجلس ارائه داد و اکنون این مهم در مجلس به جریان افتاده و اگر شاهد چنین اتفاقی باشیم، با توجه به زمزمه تفیکیک محتوایی وظایف وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیرو، دست کم 5 وزیر جدید به مجلس معرفی خواهند شد و همین مسئله نیز به خودی خود می تواند، آبستن تغییرات جدید و همسوسازی مدیران در ساختار دولت شود.

او گفت: اکنون دولت نیز آمادگی اعمال چنین تغییراتی را دارد و هرچه سریعتر باید شاهد تحقق آن باشیم، چرا که از عمر دولت حدود 3 سال زمان باقی مانده و اگر رئیس جمهور بخواهد در این راه تنها به گلایه و ابراز موضع بسنده کند، زمان باقی مانده نیز از دست خواهد رفت.

شریعتی اشاره ای نیز به وضعیت تیم اتقصادی دولت داشت و تاکید کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی امروز جامعه، این انتظار امروز در میان مردم وجود دارد که شاهد بازنگری در تیم اقتصادی، چه از میان وزرا و چه همکاران دیگر اقتصادی رئیس جمهور باشند.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در پایان نیز عنوان داشت: به هر تقدیر باید منتظر بمانیم و ببینیم که روحانی با توجه به مواضع اخیر خود درباره لزوم ترمیم کابینه، به کدام اقدام عاجل دست خواهد زد.

منبع: امتداد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها