کد خبر: 188364
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۹ ۱۳:۴۵:۰۰
| |

توصیه اصولگرایانه رئوفیان به مخالفان دولت در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

خروج آمریکا از برجام بهانه‌ای برای حمله به دولت نشود/ تضعیف دولت تضعیف نظام است/ متعجبم که عده‌ای از تصمیم دیشب ترامپ خوشحال شدند

رئوفیان با اظهار تعجب از کسانی که در داخل کشور با خروج آمریکا از برجام خوشحالی کردند گفت: من تعجب می‌کنم که چرا این افراد به دنبال این هستند که بگویند برجام خوب و مذاکره خوب نبود و تصمیمی که در این ارتباط گرفته شد تصمیمی علیه منافع ملی بود. این قضاوت‌ها بی‌انصافی است.

خروج آمریکا از برجام بهانه‌ای برای حمله به دولت نشود/ تضعیف دولت تضعیف نظام است/ متعجبم که عده‌ای از تصمیم دیشب ترامپ خوشحال شدند
کد خبر: 188364
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۹ ۱۳:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ابوالقاسم رئوفیان، دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین به گروه‌های سیاسی، احزاب و شخصیت‌های مخالف حسن روحانی توصیه کرد خروج آمریکا از برجام برای آنان به بهانه‌ای برای حمله به دولت نشود. او تاکید می‌کند اکنون مصلحت نظام و کشور کمک و همدلی همه گروه‌ها و نهادها با دولت است.

او با بیان اینکه دیشب ترامپ در یک تصمیم به دور از خرد سیاسی و مغایر با منافع ملی حتی کشور خودش خروج آمریکا از برجام را امضا کرد، به «اعتمادآنلاین» گفت: «اکنون از کسانی که به دولت آقای روحانی به خاطر خروج آمریکا از برجام حمله می‌کنند پرسید آیا تا به امروز آمریکا این‌چنین نزد مجامع بین‌المللی بی‌اعتبار شده بود؟ اینطور که خانم موگرینی با آن عصبانیت علیه آمریکا موضع و جانب ایران را بگیرد؟ باید از اینها پرسید چه زمانی شده بود که آمریکا تصمیمی بگیرد اما کشورهای اروپایی از تصمیم او سرباز زنند؟ اما دیشب این اتفاق افتاد و سه کشور مهم اروپایی اعلام کردند مخالف تصمیم ترامپ هستند و با وجود خروج آمریکا در برجام آن‌ها به این توافق‌نامه پایبند خواهند بود.»

رئوفیان با بیان این مطلب گفت:‌ «عدم همراهی اروپا با آمریکا نشان از انزوای آمریکا و بی‌اعتبار شدن آن دارد. اگر برجامی در کار نبود امروز آمریکا هم در دنیا بی‌اعتبار نمی‌شد و اروپایی‌ها همچنان در تصمیم‌گیری‌های این کشور شریک بودند.»

این فعال سیاسی اصولگرا با نام بردن از کسانی که از خروج آمریکا از برجام خارج شدند گفت: «غیر از رژیم صهیونیستی، آل‌سعود و برخی کشورهای عربی مثل بحرین و امارات چه کسی در دنیا از تصمیم ترامپ خوشحال شد؟ دوسوم مردم آمریکا، حتی برخی از سناتورهای مجلس سنا و جمهوری‌خواهان هم نسبت به تصمیم ترامپ اعتراض کردند.»

رئوفیان با اظهار تعجب از کسانی که در داخل کشور با خروج آمریکا از برجام خوشحالی کردند گفت: «من تعجب می‌کنم که چرا این افراد به دنبال این هستند که بگویند برجام خوب و مذاکره خوب نبود و تصمیمی که در این ارتباط گرفته شد تصمیمی علیه منافع ملی بود؟! این قضاوت‌ها بی‌انصافی است. برای من عجیب است که چرا این افراد به حرف‌های رهبری توجهی ندارند. مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده‌اند که ما از مذاکره ضرری نمی‌کنیم و برجام برای ما ضرری ندارد.»

او یادآور شد: «سیاست‌های کلی نظام از سوی رهبری تبیین می‌شود و مسئولان نظام باید بر اساس این سیاست‌ها حرکت کنند.»

رئوفیان گفت: «به کسانی که فکر می‌کنند خروج آمریکا از برجام فرصتی برای آنان است که به دولت حمله کنند توصیه می‌کنم به فرمایشات رهبری گوش دهند و ایشان را فصل‌الخطاب را قرار دهند. تضعیف دولت تضعیف نظام است. امروز بیش از هر زمان دیگری انسجام و وحدت نیاز کشور است. باید دست به دست هم دهیم و همه در مسیری حرکت کنیم که اقتدار نظام، انسجام ملی و وحدت و یکپارچگی بین مسئولین حفظ شود.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها