کد خبر: 191869
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۲ ۱۶:۰۵:۰۰
| |

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

کسی با تکیه بر اسلام، جمهوریت و نظر مردم را زیر سؤال نبرد/ زنجیره استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی پیمان امام با امت بود

آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه زنجیره استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی پیمان امام با امت بود، گفت: در حالت تعادل این کلمات ساختار و شاکله ارتباط امام و مردم را تشکیل داده است. نه کسی به بهانه آزادی استقلال کشور را زیر سؤال ببرد و نه کسی به بهانه استقلال آزادی مردم را خدشه‌دار کند؛ نه کسی با تکیه بر اسلام جمهوریت و نظر مردم را زیر سؤال ببرد و نه کسی با تکیه بر جمهوریت اسلام را زیر سؤال ببرد.

کسی با تکیه بر اسلام، جمهوریت و نظر مردم را زیر سؤال نبرد/ زنجیره استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی پیمان امام با امت بود
کد خبر: 191869
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۲ ۱۶:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدجواد آذری در مراسم تجدید میثاق وزیر و کارکنان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با آرمان های امام خمینی(س) گفت: از شخصیت، روحیات و اخلاق امام بسیار شنیده ایم که شاید بشود در پیمان امام با خدا دید و شاید یکی از تجلیات این پیمان در لحظه ای بود که تهدیدات بسیار زیادی را در روز دوازده بهمن که ایشان از پاریس بر می گشتند، از ایشان سؤال شد که چه حسی دارید؟ و امام پاسخ داد هیچ حسی ندارم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه پیمان دوم امام با مردم بود، تصریح کرد: پیمان امام و مردم در چهار کلمه استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی خلاصه شده است. این چهار کلمه زنجیره ای از تعهدات امام و ملت بود. در حالت تعادل این کلمات ساختار و شاکله ارتباط امام و مردم را تشکیل داده است. نه کسی به بهانه آزادی استقلال کشور را زیر سؤال ببرد و نه کسی به بهانه استقلال آزادی مردم را خدشه دار کند؛ نه کسی با تکیه بر اسلام جمهوریت و نظر مردم را زیر سؤال ببرد و نه کسی با تکیه بر جمهوریت اسلام را زیر سؤال ببرد.

وی تأکید کرد: زنجیره استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی پیمان امام با امت بود که در حالت تعادل این مفاهیم جمهوری اسلامی و نظام اسلامی ما شکل گرفت و تا امروز هم سرافراز و موفق پیش رفته است.

آذری جهرمی با بیان اینکه این روزها یادآور خاطرات تلخی است، افزود: البته یادآور مسئولیت بزرگی است که ایشان پرچم را به دست صحابه و در حال حاضر تابعین گذاشتند. صحابه و تابعینی که باید با نگاه به تعهدات و پیمان امام با خدای خودش و درس گرفتن از آن پیمان امام و ملت را ادامه دهیم.

وی ادامه داد: ان شاء الله همه ما با یادآوری پیمان امام و مردم و با تکیه و درس گرفتن از نگاه بلند ایشان با خدای خودش داشت، با تهذیب نفس و خالی کردن خودمان از حبّ فاسد کنند مسئولین، بتوانیم پیمان امام با مردم را جدی تر پیگیری کنیم و وارثان خوبی برای ایشان باشیم.

وزیر ارتباطات در پایان گفت: گرامی داشت یاد و خاطره امام بدون گرامی داشت یاد و خاطره کسانی که امام را در این مسیر کمک کردند میسر نیست. یکی از این بزرگواران حجت الاسلام و المسلمین سید احمد آقا است و خانواده امام که همواره ایشان را همراهی کردند و بر گردن ملت ایران حق دارند.

منبع: جماران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها