کد خبر: 194175
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۹ ۰۹:۵۱:۰۰
| |

عادل آذر، رئیس دیوان محاسبات کل کشور:

محورهای تحقیق‌وتفحص از بانک مرکزی را حسابرسی کرده‌ایم

رئیس دیوان محاسبات کل کشور گفت: نتیجه حسابرسی‌های دیوان محاسبات می‌تواند در اقتدار مجلس و اثربخش‌کردن خروجی‌های آن نقش‌آفرینی کند.

محورهای تحقیق‌وتفحص از بانک مرکزی را حسابرسی کرده‌ایم
کد خبر: 194175
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۹ ۰۹:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کل کشور با اشاره به جلسه کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی با معاونت مجلس که روز گذشته در مجلس برگزار شد، اظهار کرد: هر چقدر از عمر مجلس می‌گذرد، تجربه‌ها بیشتر شده و با آسیب‌شناسی دقیق اولویت‌ها تغییر می‌کند.

وی افزود: جلسه کمیسیون آئین‌نامه داخلی درباره عملکرد دوساله مجلس با این نگاه که خانه ملت باید اولویت‌های خود را نهایی کرده و با اقتدار بیشتری در دو سال باقی‌مانده باعث بهره‌وری و اثربخشی خروجی‌های آن شود، برگزار شد.

آذر تصریح کرد: بنده نیز از طرف دیوان محاسبات کشور که یکی از بازوهای نظارتی مجلس محسوب می‌شود، به این جلسه دعوت شدم و امکانات و ظرفیت‌هایی که چه در بعد نیروی انسانی و چه در بعد مستنداتی که در دیوان محاسبات وجود دارد مانند گزارش‌های حسابرسی و رأی‌هایی که دادستان و هیئت‌های مستشاری تنظیم می‌کنند را خدمت نمایندگان ارائه دادم.

وی ادامه داد: گزارش تفریغ بودجه به‌روز تنظیم می‌شود و در سطح ملی و منطقه‌ای که شامل استان‌ها است مورد استفاده نمایندگان هر استان قرار خواهد گرفت و این مهم طبق حوزه‌ها و بخش‌های مختلف حاکمیت مانند اقتصاد، فرهنگ، اجتماع و بهداشت تنظیم می‌شود.

رئیس دیوان محاسبات کشور خاطرنشان کرد: ما حسابرسانی داریم که محورهای تحقیق و تفحص را حسابرسی کرده و متقن برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی گزارش می‌کنند که این جزء ظرفیت‌های دیوان محاسبات است که در نتیجه دیوان محاسبات می‌تواند در اقتدار مجلس و اثربخش‌کردن خروجی‌های آن نقش‌آفرینی کند.

وی با بیان اینکه نمره فعالیت مجلس در طی دو سال گذشته بالا بوده، تأکید کرد: مجلس نقش بسیار موثری در تدوین قوانین و مقررات، نظارت و آسیب شناسی نظام بودجه‌ریزی داشته است.

رئیس دیوان محاسبات کل کشور در پایان تصریح کرد: عملکرد مجلس در بررسی کلیات بودجه سال 97 بسیار مستند و عالی بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها