کد خبر: 194533
|
۱۳۹۷/۰۳/۳۰ ۱۹:۱۲:۰۰
| |

مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

پاسخ مناسبی در مقابل بحران‌های ایجاد شده نداشته‌ایم/ بیش از 60 درصد مناطق کشور با کم‌آبی مواجه هستند

مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پاسخ ما تاکنون در مقابل بحرانی که برای کشور ایجاد شده مناسب نبوده، گفت: دولت، مجلس و قوه قضائیه باید حالت ویژه و کاملا جنگی را اعلام کنند.

پاسخ مناسبی در مقابل بحران‌های ایجاد شده نداشته‌ایم/ بیش از 60 درصد مناطق کشور با کم‌آبی مواجه هستند
کد خبر: 194533
|
۱۳۹۷/۰۳/۳۰ ۱۹:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| مسعود پزشکیان، نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی در حاشیه همایش بزرگ مردم و مجلس در شهر سمنان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پاسخ ما تاکنون در مقابل بحرانی که برای کشور ایجاد شده مناسب نبوده؛ دولت، مجلس و قوه قضائیه باید حالت ویژه و کاملا جنگی را اعلام کنند، جنگ اقتصادی، جنگی که آمریکا آن را به راه انداخته و دوست دارد از این طریق ما را به زانو در بیاورد و برای مردم، صنعتگران و اقشار آسیب پذیر مشکل ایجاد کند تا در مقابل انقلاب بایستند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مقابل چنین تهاجمی قطعا اگر مجلس، دولت و قوه قضائیه در میدان نباشند و قاطع حضور پیدا نکنند دشمنان می توانند نقشه های خود را عملیاتی کنند، گفت: باید کاری کرد تا نیاز مردم مخصوصا اقشار متوسط رو به پایین، صنعتگران و تجار آسیب نبینند.

نماینده تبریز و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید مراقب کسانی باشیم که در این فضا از جو بحرانی که آمریکا ایجاد می کند سوءاستفاده نکنند، ادامه داد: طی ماه های اخیر قیمت طلا افزایش پیدا کرد که در این بین عده ای 30 تا 40 هزار قطعه سکه خریداری کردند؛ این افراد چند هزار میلیارد پول را در چند ماه کسب کردند. عده ای دیگر در زمینه مسکن و خودرو اقدامات اینچنینی داشتند، اگر ما در مجلس، دولت در جایگاه دولتی خود و قوه ناظره نتوانیم با کسانی که قصد دارند از این وضعیت سوءاستفاده کرده و بر مردم فشار بیاورند برخورد نکنیم، در وسط نقشه آمریکا گیر می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در بسیاری از اوقات صنعتگران، تجار و تولیدکنندگان واقعی در گشایش اعتبارات مشکل پیدا می کنند اما عده دیگر می توانند با شگردهای خاص خود گشایش اعتبار داشته باشند و بعد از دریافت اعتبار آن را در محل های تامین شده هزینه نکنند، عنوان کرد: باید با افرادی که قصد صدمه وارد کردن به مردم را دارند برخورد شود.

پزشکیان در خصوص دیدار امروز نمایندگان با مقام معظم رهبری اظهار داشت: ایشان در خصوص استقلال مجلس، عزت و سربلندی که ایران ما و نمایندگان باید برای کشور به ارمغان بیاورند و نهایتا اینکه مجلس به فکر اقشار آسیب پذیر و افراد نیازمند باشد و مردم را ببیند و تنها افرادی که قدرت و امکانات را دارند نبینند فرمایشاتی داشتند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور ما را اکثریت مردم حفظ کرده اند نه عده ای خاص، به همین دلیل نماینده مجلس باید به فکر اکثریت مردم باشد، تصریح کرد: مورد مهم دیگر که مقام معظم رهبری به آن اشاره داشتند انقلابی بودن و انقلابی زیستن نمایندگان بود، انقلابی بودن به این معنا که منطقی باشند و خلاف قانون عمل نکنند بلکه ساده، علمی و کارشناسانه عمل کنند و قاطع در مقابل زور و ستم بایستند و سرخم نکنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مشکل آب کشور تنها مشکل سمنان نیست، ادامه داد: در حال حاضر بیش از 70 تا 60 درصد مناطق و استان های کشور با کم آبی مواجه هستند، باید نقشه جامع و کاملی را برای آب کشور طراحی کنیم که این موضوع نیاز به اقدام کارشناسی، عملی و مشارکت های عمومی دارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه ما نمی توانیم یک نسخه برای یک درد بنویسیم بلکه باید نسخه ای برای حل بیماری داشته باشیم، خاطرنشان کرد: بیماری در کشور، کمبود آب، کمبود بارندگی و مصرف نامناسبی است که گاها داریم، مجلس، دانشگاه، دولت و مردم باید نقشه درستی طراحی کنند، با تصمیمات لحظه ای به جایی نمی رسیم باید نظرات کارشناس های منطقه و کشورهای اسلامی را در رابطه با حل مشکل کم آبی داشته باشیم.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها