کد خبر: 223910
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۴ ۰۶:۴۷:۰۰
| |

احمد انارکی محمدی:

امیدواریم روحانی دست پر بیاید

احمد انارکی محمدی نوشت: اکنون در موقعیتی هستیم که وقت آزمون و خطا نیست. مردم نیز بیش از این طاقت تحمل مشکلات را ندارند. انتظار مردم این است که رییس‌جمهور پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای داشته باشد و به صورت شفاف موانع و مشکلات پیش روی دولت را بیان کند. امیدواریم که رییس‌جمهور با دست پر به مجلس بیاید و این جلسه بتواند پیام مثبتی را به افکار عمومی منتقل کند.

امیدواریم روحانی دست پر بیاید
کد خبر: 223910
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۴ ۰۶:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| احمد انارکی محمدی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در یادداشتی نوشت: سوال از رییس‌جمهور به عنوان حق و ابزار نظارتی نمایندگان مجلس به جریان افتاده و محور اصلی آن نیز مشکلات اقتصادی کشور به ویژه وضعیت بازار ارز است. این موضوعات قبلا در کمیسیون اقتصادی و با حضور نمایندگان دولت مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پاسخ‌های نمایندگان دولت نشان داد که در برخی از مسائل همچون قاچاق کالا و ارز اقدامات مناسب و رو به جلویی صورت گرفته است.

ما می‌دانیم که در بسیاری از بخش‌های اقتصاد نیازمند فراهم شدن زیرساخت‌ها و همکاری با نهادهای خارج از دولت هستیم. با این وجود اتفاقات اخیر در بازار ارز و انتظار مردم از نمایندگان مجلس برای پیگیری مطالبات آنان موجب شده که نمایندگان به طرح سوال از رییس‌جمهور در صحن علنی اصرار داشته باشند. نمایندگان طراح سوال ایرادات درستی را مطرح می‌کنند. به عنوان مثال گفته می‌شود که ما می‌دانیم بسیاری از مشکلات اقتصادی فعلی ناشی از تحریم‌ها است اما با توجه به تجربه تحریم‌ طی سالیان گذشته انتظار داریم که دولت بهتر عمل کند.

دیگر نکته قابل توجه در این زمینه آن است که دولت تنها نهاد تصمیم‌گیرنده نیست و نهادها دیگری نیز در این زمینه اثرگذار هستند لذا انتظار می‌رود که آقای رییس‌جمهور با حضور در صحن علنی به بیان واقعیت‌ها پرداخته و توضیح دهد که چرا و چگونه وضعیت به اینجا رسیده است.

حضور رییس‌جمهور در مجلس می‌تواند فرصتی برای تقویت ارتباط دولت و مجلس نیز به حساب آید زیرا یکی از ایرادات موجود این است که ارتباط دو قوه به اندازه انتظار ما در مجلس نیست. پاسخگویی به سوالات نمایندگان مجلس می‌تواند گامی در راستای تقویت روابط به حساب آمده و بخشی از ابهامات و سوءتفاهم‌ها را رفع کند.

مخالفان سوال از رییس‌جمهور معتقد هستند که آقای روحانی می‌توانست برای بیان توضیحات خود از تریبون‌های دیگری استفاده کند و نیازی به حضور در مجلس نبود اما باید این را در نظر گرفت که فضای مجلس با بیرون از آن تفاوت دارد. به هر حال نمایندگان بیش از مردم کف خیابان از وضعیت موجود و اقدامات دولت مطلع هستند لذا با ارایه دلایل خود تحت عنوان موافق و مخالف مباحثه خواهند کرد. جلسه سوال از رییس‌جمهور بهترین فرصت برای بیان واقعیت‌ها و اقناع افکار عمومی و نمایندگان مجلس است. قطعا وکلای ملت نیز با دولت همراه هستند و انتظار می‌رود که بعد از شنیدن پاسخ‌های رییس‌جمهور بتوان به راه‌حل‌های مناسبی برای حل و فصل مشکلات موجود رسید. ما در وضعیت کنونی که علاوه بر مشکلات داخلی با تهدیدات گسترده خارجی و اعمال فشارهای بسیار از سوی امریکا و... هستیم، ‌به راه‌حل‌هایی نیاز داریم که به نفع کشور باشد.

اکنون در موقعیتی هستیم که وقت آزمون و خطا نیست. مردم نیز بیش از این طاقت تحمل مشکلات را ندارند. انتظار مردم این است که رییس‌جمهور پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای داشته باشد و به صورت شفاف موانع و مشکلات پیش روی دولت را بیان کند. امیدواریم که رییس‌جمهور با دست پر به مجلس بیاید و این جلسه بتواند پیام مثبتی را به افکار عمومی منتقل کند.

منبع: اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها