کد خبر: 224713
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۷ ۰۷:۱۳:۰۰
| |

غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب سازندگی در یادداشتی نوشت

راهکارهایی که بیان آرزو است

غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب سازندگی با اشاره به بیانیه چند فعال سیاسی اصلاح‌طلب نوشت: این مواضع از یک طرف مبین نگاه اصلاح‌طلبان به شرایط سخت کنونی است که برای عموم هم‌میهنان توجه به آنها سازنده و راهگشاست و پادزهری در مقابل تبلیغات یکپارچه و بی‌سابقه جناح‌های ضداعتدال و اصلاح خارج و داخل‌است.

راهکارهایی که بیان آرزو است
کد خبر: 224713
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۷ ۰۷:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب سازندگی نوشت: روز گذشته از سوی جمعی از فعالان سیاسی کشور بیانیه‌ای منتشر شد که تحلیلی مشفقانه در حوزه اقتصاد، سیاست داخلی و سیاست خارجی کشور است. بدیهی است اینکه جمعی از فعالان سیاسی که سال‌ها از مسائل اجرایی و اداری کشور فاصله داشتند و از دور ناظر دلسوز مشکلات بوده‌اند، برنامه اجرایی و راهکار مشخص ارایه کنند، انتظاری دور از ذهن است.

طبعا برنامه و راهکار عملی در هر شرایطی باید از سوی دستگاه اجرایی و قوه مقننه ارایه شود. چهره‌های اصلاح‌طلب بحث‌های خوب و دلسوزانه‌ای را بیان کرده‌اند که جمع‌بندی همه مباحثی است که تاکنون بارها مورد تاکید اصلاح‌طلبان قرار گرفته است. این مواضع از یک طرف مبین نگاه اصلاح‌طلبان به شرایط سخت کنونی است که برای عموم هم‌میهنان توجه به آنها سازنده و راهگشاست و پادزهری در مقابل تبلیغات یکپارچه و بی‌سابقه جناح‌های ضداعتدال و اصلاح خارج و داخل‌است. از طرفی می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های مسوولان قوا مورد توجه جدی قرار گیرد. بندهای این بیانیه گرچه تنها تحلیلی از شرایط کشور است و راهکار و برنامه عملیاتی دقیق نیست و چنین انتظاری هم نباید داشت، ولی سرفصل‌های اساسی ایده‌آل‌های علاقه‌مندان به وحدت ملی و امنیت و یکپارچگی ایران است. سوال پایه‌ای و مهمی که باید بلافاصله در جست‌وجوی جواب آن بود این است که همه اینها راچگونه تحقق می‌توان بخشید؟

مثلا در بخشی از این بیانیه بر لزوم توسعه سرمایه‌گذاری خارجی یا احیانا داخلی تاکید شده تا بتوان بیکاری را یا در همین حد کنونی نگه داشت یا کمی از عقب‌ماندگی‌ها در حوزه اشتغال را جبران کرد. خوب پرسش اصلی این است که از چه راهی می‌توان سرمایه مورد نیاز را فراهم کرد؟ با شرایط کنونی به‌کارگیری سالانه مثلا 65 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری جدید واقعا ممکن و مقدور است؟

این روزها همه چهره‌های سیاسی بر ضرورت وحدت تاکید دارند اما باید اعتراف کنیم که عملکرد همه ما در سال‌های گذشته چالش‌هایی را به وجود آورده و انشعاب و اختلافاتی بین فعالان سیاسی ایجاد کرده است که برای رسیدن به وحدت نیاز به ازخودگذشتگی همگانی داریم. برای اینچنین عبور سیاسی از بسیاری تابوها آمادگی داریم؟

بخش‌های دیگر این بیانیه نیز سوال‌های زیادی را به ذهن می‌آورد اما به هر صورت چنین بیانیه‌هایی از طرف سیاسیون دلسوز و صادق گرچه تحلیلی از وضعیت و بیان آرزوهاست ولی پرسش اصلی را جواب نمی‌دهد که واقعا می‌توان به این آرزوها دست پیدا کرد؟ چگونه ؟

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها