کد خبر: 226677
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۷ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

عده‌ای به دنبال تشویش اذهان عمومی درباره کنوانسیون دریای خزر هستند/ هنوز بر سر حق‌السهم کشورها توافقی نشده است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: پیش‌بینی در خصوص تصویب کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر در مجلس بستگی به بررسی‌هایی دارد که انجام می‌شود. اگر توافقنامه کنوانسیون دریا خزر در مجلس تصویب نشود برای جمهوری اسلامی ایران الزام‌آور نیست.

عده‌ای به دنبال تشویش اذهان عمومی درباره کنوانسیون دریای خزر هستند/ هنوز بر سر حق‌السهم کشورها توافقی نشده است
کد خبر: 226677
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۷ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین نقوی حسینی نماینده ورامین و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره تصویب کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر در مجلس، گفت: آنچه در مورد کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر در فضاهای مجازی تبلیغ می‌شود و معاندین و ضدانقلاب بر روی آن مانور می‌دهند با واقعیت انطباق ندارد.

او ادامه داد: باید با اطلاعات دقیق در خصوص کنوانسیون دریای خزر صحبت کنیم و از توافقات گذشته و آنچه در این کنوانسیون به توافق رسیده است، کاملاً مطلع باشیم. اظهارنظر بدون اطلاع دقیق تنها موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود. برخی هم هدفشان این است که تشویش اذهان عمومی کنند و به دنبال چیز دیگری نیستند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بابیان اینکه در کنوانسیون دریای خزر بر روز حق‌السهم کشورها توافقی نشده، تاکید کرد: در این کنوانسیون فعلاً ساختارهای کلی و اصولی حقوقی بهره‌برداری از دریای خزر به تصویب اعضا رسیده است و بر روی حق‌السهم کشورها هنوز صحبت و توافقی انجام‌نشده است.

نقوی حسینی ادامه داد: البته ما باید آنچه را به‌عنوان توافق پذیرفته‌شده، ببینیم و بعد اظهارنظر کنیم. در این راستا دولت باید توافق را به لایحه تبدیل کند و به مجلس بفرستد. البته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به‌عنوان کمیسیون تخصصی این موضوع را بررسی می‌کند که آنچه توافق شده چه شاخص‌ها و مختصاتی دارد بعد ازآن می‌توان اظهارنظر دقیقی انجام داد.

این نماینده اصولگرای مجلس در خصوص اینکه مجلس این توافقنامه را تصویب می‌کند یا خیر، گفت: من نمی‌دانم. بستگی به بررسی‌ها دارد. این توافق را هم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بررسی می‌کند و هم در صحن مطرح می‌شود. تصمیم با مجلس شورای اسلامی است و طبق قانون اساسی توافقات باید به مجلس بیاید و مجلس تصویب می‌کند. تا یک موافقت‌نامه به‌صورت کامل و جامع در مجلس نیاید و در کمیسیون و صحن بررسی نشود نمی‌توان پیش‌بینی کرد که تصویب می‌شود یا خیر.

این نماینده مجلس درباره سرنوشت این توافقنامه در صورت رد در مجلس، اظهار کرد: اگر این توافقنامه تصویب نشود برای جمهوری اسلامی ایران الزام‌آور نیست. دولت مجدداً باید مذاکره و گفت‌وگو کند تا توافقی به دست بیاید که مدنظر مجلس باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها