کد خبر: 227665
|
۱۳۹۷/۰۵/۳۰ ۰۷:۱۰:۰۰
| |

مجید ناصری‌نژاد، عضو اصولگرای فراکسیون روحانیت مجلس:

در سوال از رییس‌جمهور می‌پرسیم که آیا تهدید به قتل جدی بوده یا نه؟!

مجید ناصری‌نژاد گفت:تجمع اعتراضی طلاب جوان در مدرسه فیضیه قم ریشه در حیله‌گری‌های دشمن دارد که سعی می‌کنند به انحای مختلف به نظام فشار بیاورند اما الحمدالله نظام اسلامی ایران بسیار مستحکم بوده و ریشه‌های قوی مردمی دارد که با این حربه‌ها از بین نمی‌رود.

در سوال از رییس‌جمهور می‌پرسیم که آیا تهدید به قتل جدی بوده یا نه؟!
کد خبر: 227665
|
۱۳۹۷/۰۵/۳۰ ۰۷:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| چند روز پس از برگزاری تجمع اعتراضی طلاب جوان در مدرسه فیضیه قم که با واکنش گسترده افکار عمومی روبه‌رو شد و به‌ویژه انتشار تصاویری از پلاکاردهای برخی تجمع‌کنندگان که تلویحا رییس‌جمهور را تهدید کردند، مورد انتقاد قرار گرفت حالا آیت‌الله مکارم شیرازی مرجع تقلید بزرگ شیعه نیز در بیانیه‌ای عتاب‌آلود، در ذم و تقبیح این اقدامات سخن گفته است. برای بررسی دقیق‌تر موضوع به‌سراغ مجید ناصری‌نژاد نماینده اصولگرای شادگان در فراکسیون روحانیت مجلس رفته و نظرش را جویا شدیم.

آن‌چنان که مستحضرید، روز گذشته آیت‌الله مکارم در بیانیه‌ای عتاب‌آلود نسبت به برگزاری تجمع هفته گذشته مدرسه فیضیه قم که در آن اهانت‌ها و تهدیدهایی علیه دولت و برخی بزرگان صورت گرفته بود، انتقاد کردند. نظر شما در این رابطه چیست؟

حرکات افراطی و تندروی‌ها هرگز در طول تاریخ منتج به نتیجه مثبت نشده و اتفاقا امیرالمومنین(ع) نیز می‌فرمایند که «جاهل همیشه در حال افراط و تفریط است». این اقدامات مبتنی بر افراط و همچنین اقدامات توام با تفریط هر دو نادرست است. اینکه تحت‌تاثیر دشمنان به خیابان بیاییم و افراط کنیم، نتیجه‌ای نامطلوب برای کشور دارد. آن هم در شرایطی که دشمنان با تمام قوا به ایران عزیزمان حمله کرده و به عنوان آخرین ترفند خود جنگ اقتصادی به‌راه انداخته‌اند، ما بیش از هر زمان، نیاز به آرامش، همدلی و تحمل یکدیگر داریم. درخواست ما از ملت عزیز ایران این است که مشابه تمام سال‌های اخیر که با شکیبایی رفتار کردند، باز هم صبور باشند و تحت تاثیر نقشه‌های شوم دشمنان قرار نگیرند. از یک عده ساده‌لوح داخلی نیز می‌خواهیم فکر نکنند با این حیله‌های دشمن و توطئه‌ها نظام اسلامی به زمین می‌خورد.

با این حساب شما مطمئن هستید که این اقدام ناشی از یک توطئه خارجی بوده است؟

100درصد. قطعا این اقدامات ریشه در حیله‌گری‌های دشمن دارد که سعی می‌کنند به انحای مختلف به نظام فشار بیاورند اما الحمدالله نظام اسلامی ایران بسیار مستحکم بوده و ریشه‌های قوی مردمی دارد که با این حربه‌ها از بین نمی‌رود.

آیا باتوجه به نحوه برگزاری مراسم و پلاکاردهایی که به نظر می‌رسد پیشاپیش تهیه شده، می‌توانیم بپذیریم که مراسم بدون هماهنگی قبلی و خودجوش برگزار شده است؟

خیر! مشخص است که با هماهنگی بوده است.

در این صورت آیا با این تحلیل که دسیسه خارجی بوده در تناقض نیست؟

ببینید دشمنان خارجی که راسا دست به برگزاری تجمع نمی‌زنند. به هر حال عوامل داخلی آنها در کشور این اقدامات را انجام می‌دهند. بحث این است که دشمنان برنامه‌ریزی کرده بودند که همزمان با فشارهای ناشی از خروج ترامپ از برجام، تجمعاتی در کشور برگزار شده و مردم به خیابان‌ها بیایند و به بهانه فشار اقتصادی، علیه نظام شعار بدهند و فتنه داخلی ایجاد کنند. الحمدلله با هوشیاری نظام و مسوولان این توطئه نقش بر آب شد و امیدواریم دیگر شاهد تکرار آن نباشیم.

نظرتان درباره برخی شعارها و پلاکاردهای تجمع‌کنندگان که تلویحا رییس‌جمهور را به قتل تهدید کرده یا اشاراتی به نحوه درگذشت آیت‌الله هاشمی داشت، چیست؟!

همین مساله نیز نشان می‌دهد که این اقدامات براساس نقشه‌ای از پیش تعیین شده انجام شده تا نظام را به قتل آیت‌الله هاشمی و دیگر بزرگان متهم کند. البته این نخستین‌بار نیست که شاهد چنین دسیسه‌هایی هستیم و در گذشته نیز بعضا چنین تهمت‌هایی مطرح می‌شد که نظام مسوول قتل فلان فرد است که این‌طور نیست.

آیت‌الله هاشمی از ارکان مهم نظام بوده و این قضیه حتی یک صدم درصد هم واقعیت ندارد. همه‌چیز مشخص است و خانواده ایشان نیز حضور دارند و مدارک پزشکی قانونی نیز موید نادرست بودن این مدعیات بی‌اساس است. اما دشمن همان‌طور که عرض کردم گاهی حتی در لباس دوست و افرادی که مدعی دفاع از نظام هستند، به‌دنبال ضربه زدن به نظام است. اگر این افراد دوستدار نظام بودند، نباید دست به این حرکات بزنند.

آیت‌الله مکارم در بخشی از بیانیه‌شان تاکید کرده که چرا سپاه پاسداران اجازه داده نیروهایش در این تجمع حاضر شوند. نظرتان در این رابطه چیست؟

سپاه که قطعا در جریان نبوده و نیروهای سپاه نبودند اما شاید عده‌ای که به‌نحوی با بسیج ارتباط دارند، در تجمع حضور داشته باشند اما معلوم نیست که با نظر سپاه تجمع کرده باشند. به هر حال بسیج تشکیلاتی مردمی است و بعضا مشخص می‌شود برخی با قصد قبلی وارد این تشکیلات می‌شوند که به آن ضربه بزنند. این تجمع از منظر سپاه و نظام مردود است.

آیا در فراکسیون روحانیت موضوع را پیگیری نمی‌کنید؟

پیگیری‌های ما که ادامه دارد و یکی از این اقدامات شرکت جدی فراکسیون روحانیت در بحث سوال از رییس‌جمهور است.

یعنی می‌خواهید درقالب سوال از رییس‌جمهور موضوع برگزاری تجمع علیه دولت و تهدید رییس‌جمهور را پیگیری کنید؟

به هر حال به مجلس می‌آیند و شاید در این رابطه نیز توضیح دادند.

خود رییس‌جمهور توضیح بدهد؟!

بله! توضیح بدهد که این تهدیدها جدی است یا نه!

یعنی از رییس‌جمهور می‌خواهید که توضیح بدهد چرا تهدید شده است؟

می‌پرسیم که آیا واقعا تهدید شده یا نه!

تهدید که البته به این صورت نبوده که به نهاد ریاست‌جمهوری نامه تهدیدآمیز بفرستند. همان‌طور که مستحضرید تجمعی برگزار کرده و در پلاکاردها این تهدیدها را مطرح کرده‌اند.

اینها در حدی نیست که بخواهیم در مجلس سوال کنیم.

منبع: اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها