کد خبر: 236354
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۱ ۱۸:۰۰:۰۰
| |

غلامرضا ظریفیان، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

اصلاح‌طلبان در دیدار با روحانی باید بی‌پرده صحبت کنند/ سرنوشت اصلاح‌طلبان با دولت گره خورده است/ ما راهی غیر از گفت‌وگو نداریم

معاون وزیر علوم در دولت اصلاحات با اشاره به دیدار روحانی با اصلاح‌طلبان گفت: صلاح‌طلبان در عین حمایت باید کمی بی‌پرده‌تر، دقیق‌تر و شفاف‌تر هم به طرح مشکلات مردم بپردازند و هم به طرح ضعف‌ها و ناکارآمدی‌هایی که در بخش‌هایی از دولت دیده می‌شود و راهکارهای خود را برای برون‌رفت از این وضعیت ارائه کنند.

اصلاح‌طلبان در دیدار با روحانی باید بی‌پرده صحبت کنند/ سرنوشت اصلاح‌طلبان با دولت گره خورده است/ ما راهی غیر از گفت‌وگو نداریم
کد خبر: 236354
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۱ ۱۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| جمعی از اصلاح‌طلبان امروز به دیدار حسن روحانی می‌روند. این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که از ابتدای دوره دوم ریاست‌جمهوری روحانی انتقادهای اصلاح‌طلبان به دولت دوازدهم به مرور بیشتر شده و حتی شائبه‌هایی مبنی بر عبور اصلاح‌طلبان از روحانی در افکار عمومی شکل گرفته است. بسیاری از اصلاح‌طلبان معتقدند که بعد از انتخابات سال 96، روحانی به پایگاه اصلی رای خود بی‌توجهی کرده و به جناح راست متمایل شده است. حال باید دید که آیا دیدار امروز می‌تواند شکاف میان اصلاح‌طلبان و رئیس‌جمهور را پرکند یا خیر. غلامرضا ظریفیان فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» دیدار امروز را مهم می‌داند.

ظریفیان درباره وضعیت اصلاح‌طلبان و دولت به «اعتمادآنلاین» گفت: اصلاح‌طلبان به عنوان جریانی تاثیرگذار در کشور و در بحث مردم‌سالاری و به عنوان نیروهایی که نقش تعیین‌کننده‌ای در انتخابات دوره اول و دوم آقای روحانی داشتند و علی‌رغم اینکه در حال حاضر نگاهی در عین حمایت، انتقادی دارند، اما به هر صورت عملکرد آقای روحانی با وضعیت آنها تا حدودی پیوند خورده است.

او ادامه داد: از این جهت این دیدار مهم است و باید اصلاح‌طلبان با ایشان بحث‌هایی جدی و اساسی داشته باشند؛ باید تاکید کنند در شرایطی که کشور پیدا کرده دولت باید کارشناسانه‌تر، متکی بر نظام علمی کشور و تکیه بر هشدارهای مشفقانه دلسوزان کشور از جمله اصلاح‌طلبان نقش خود را بهتر ایفا کند.

ظریفیان افزود: همچنین باید تاکید کنند که هر نوع کارآمدی که مربوط به ضعف دولت است هم برای افکار عمومی نگران‌کننده است و هم برای اصلاح‌طلبان که به سرنوشت کشور خیلی اهمیت می‌دهند و به علت اینکه دفاعی جدی و اساسی از آقای روحانی کردند، به گونه‌ای سرنوشت اصلاح‌طلبان در عرصه‌هایی با عملکرد دولت روحانی گره خورده است.

معاون دانشجویی وزارت علوم در دولت اصلاحات بیان کرد: نتایج پیمایش‌هایی که در عرصه‌های مختلف چه به شکل محلی و چه ملی، انجام شده نگران‌کننده است و اعتماد مردم آسیب‌دیده و امید مردم نسبت به برخی مسائل کاهش پیدا کرده که در مسائل جاری هم این را می‌بینیم.

او گفت: این دیدار حتماً دیدار مهمی است و اصلاح‌طلبان در عین حمایت باید کمی بی‌پرده‌تر، دقیق‌تر و شفاف‌تر هم به طرح مشکلات مردم بپردازند و هم به طرح ضعف‌ها و ناکارآمدی‌هایی که در بخش‌هایی از دولت دیده می‌شود و راهکارهای خود را برای برون‌رفت از این وضعیت ارائه کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب عنوان کرد: ما اصلاح‌طلبان بنا بر مشی و منش خود اساس کارمان بر گفت‌وگوست و راهی را جز این با نظام، دولت، نهادهای مختلف و مردم نداریم. باید با گفت‌وگو مسائل را مطرح کنیم اما طبیعتاً این انتظار هم وجود دارد که این گفت‌وگوها موثر واقع شود و در عمل باید دید که این گفت‌وگوها تعیین‌کننده خواهد بود یا خیر.

ظریفیان در پایان خاطرنشان کرد: به هر حال من معتقدم ما راهی به جز گفت‌وگو برای حل مشکلات خود در عرصه‌های مختلف از جمله در مواجهه با دولت نداریم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها