کد خبر: 248810
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۱ ۱۵:۵۵:۰۰
| |

آیت‌الله محسن غرویان، مدرس حوزه علمیه قم:

عده‌ای فهمیده اند ممکن است ظریف رییس‌جمهوری آینده ایران باشد

یک مدرس حوزه علیمه قم با انتقادات از هجمه‌های اخیر علیه محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشور، گفت:هجمه‌هایی که به وزیر امور خارجه می‌شود به احتمال قوی بدین خاطرست که عده‌ای فهمیده اند ممکن است رئیس‌جمهور آینده ایران آقای ظریف باشد و به همین خاطر هجمه‌ها برای تخریب وی را شروع کردند.

عده‌ای فهمیده اند ممکن است ظریف رییس‌جمهوری آینده ایران باشد
کد خبر: 248810
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۱ ۱۵:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| آیت‌الله محسن غرویان درباره هجمه‌های اخیر به وزیر امور خارجه کشورمان گفت: به نظر من سه نکته مهم در اینجا مطرح است. نکته اول این است که هجمه‌هایی که به وزیر امور خارجه می‌شود به احتمال قوی بدین خاطرست که عده‌ای فهمیده اند ممکن است رئیس‌جمهور آینده ایران آقای ظریف باشد و به همین خاطر هجمه‌ها برای تخریب وی را شروع کردند.

وی افزود: بنابراین ممکن است که این هجمه‌ها، آغاز غرض ورزی‌های سیاسی برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 باشد. لذا باید به این مسأله توجه داشته باشیم. نکته دیگر این است که آقای ظریف به عنوان یکی از موفق‌ترین چهره‌های سیاسی کشور پس از انقلاب بوده و حتی به تعبیر برخی سیاسیون، ما تا به حال وزیر امور خارجه‌ای با این حجم از فعالیت، پرجنب و جوش و موفق مانند ظریف نداشته ایم. از این رو، حال وی باعث تحول در دیپلماسی ایران شده و در این مسیر بسیار موفق بوده، مورد هجمه قرار گرفته است.

این مدرس حوزه علمیه قم در ادامه اظهار داشت: نکته دیگر می تواند این باشد که عده‌ای ظریف و اظهاراتش را به عنوان بهانه‌ای برای تخریب دولت انتخاب کردند و هدف خود را تخریب سیاست‌ها و تدابیر سیاسی و دیپلماتیک دولت قرار دادند. در صورتی که امروز شرایط بحرانی جهان ایجاب می‌کند تا ما راه‌حل‌های دیپلماتیک را در صحنه دیپلماسی برای حل مشکلات اقتصادی کشور داشته باشیم. به این دلیل که اقتصاد با سیاست کاملاً پیوسته بوده و لوایح مربوط به FATF و امثالهم نیز در همین زمینه است.

وی در پایان گفت: آقای ظریف نگاهی بسیار خوب، مثبت و عملکردی صحیح دارد. لذا هجمه‌هایی که صورت می‌گیرد، برای شکست دادن این سیاست‌هاست.

کاری که تندروهای داخلی در هجمه به امثال ظریف انجام می‌دهند، به نوعی گرا دادن به خارجی‌هاست. در واقع آنها قصد دارند این پیام را مخابره کنند که با زدن ظریف کاری خواهند کرد تا FATF و CFT در جامعه پذیرفته نشود.

منبع: جماران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها