کد خبر: 253016
|
۱۳۹۷/۰۹/۳۰ ۱۱:۳۱:۰۰
| |

حسین میرمحمد صادقی، معاون قوانین مجلس خبر داد:

تشکیل فراکسیون حقوقدانان قوه مقننه در آینده/ ضرورت افزایش نقش‌آفرینی بیشتر نمایندگان حقوقدان

حسین میرمحمد صادقی، معاون قوانین مجلس از فراهم شدن مقدمه تشکیل فراکسیون حقوقدانان مجلس خبر داد و گفت: نقش‌آفرینی بیشتر نمایندگان حقوقدان مجلس باعث تصویب قوانینی مترقی و د‌ارای بار علمی و حقوقی بالا می‌شود.

تشکیل فراکسیون حقوقدانان قوه مقننه در آینده/ ضرورت افزایش نقش‌آفرینی بیشتر نمایندگان حقوقدان
کد خبر: 253016
|
۱۳۹۷/۰۹/۳۰ ۱۱:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین میرمحمد صادقی، معاون قوانین مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جلسه مشورتی معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی با حدود 35 نفر از نمایندگان، بیان کرد: در این جلسه به مسائلی همچون بررسی راهکارهای بهتر شدن فرآیند های قانونگذاری از جمله چگونگی بررسی طرح ها و لوایح توسط اساتید و نخبگان حقوقی پرداخته شد.

تلاش برای هم افزایی و همفکری بین نمایندگان حقوقدان مجلس

معاون قوانین مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین ایجاد هم افزایی و همفکری نمایندگان حقوقدان مجلس پیرامون مسائل مختلف قانونگذاری ازجمله بررسی طرح ها و لوایح در کمیسیون های تخصصی مجلس و صحن علنی مجلس از دیگر اهداف برگزاری جلسه یاد شده بود.

وی افزود: نمایندگانی که دارای تحصیلات حقوقی و تجارب قضائی هستند در تهیه و تصویب قوانین نقش مهمتر و اساسی تری دارند زیرا با حوزه قانون نویسی و مسائل حقوقی به صورت علمی و دانشگاهی یا تجربی آشنا هستند.

ضرورت افزیش نقش‌آفرینی بیشتر نمایندگان حقوقدان

میرمحمد صادقی ادامه داد: نقش آفرینی بیشتر نمایندگان حقوقدان مجلس باعث تصویب قوانینی مترقی و د‌ارای بار علمی و حقوقی بالا می شود و معاونت قوانین مجلس آمادگی دارد که با پیاده سازی نظرات حقوقی و عملی در عرصه قانونگذاری و قانون نویسی به این مهم دست یابد.

وی با اشاره به نحوه نگارش بعضی از قوانین، تصریح کرد: اگر حضور و نقش آفرینی حقوقدانان در مجلس بیشتر شود از تصویب قوانین شتابزده و غیر فنی و ضعیف از لحاظ نگارش حقوقی جلوگیری می شود.

میرمحمد صادقی گفت: تاثیر حضور حقوقد‌انان د‌ر قوه مقننه و بیان محسنات حضور آنان، بررسی فقد‌ان و کمبود‌ حقوقد‌انان مجرب د‌ر نهاد قانونگذاری از جمله کمیسیون های تخصصی مجلس به عنوان اتاق فکر از جمله محورهای اظهارات نمایندگان در این جلسه بود.

فراهم شدن زمینه تشکیل فراکسیون حقوقدانان قوه مقننه

معاون قوانین مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شد این جلسه در هر ماه تشکیل شده و مقدمه ای برای تشکیل فراکسیون حقوقدانان مجلس باشد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها