کد خبر: 264766
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۵ ۱۴:۵۷:۰۰
| |

محمدجواد کولیوند، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی:

احزاب با فعالیت‌های به هنگام انتخابات را مدیریت کنند/ فعالیت‌های زودهنگام تمام امور را به هم می‌ریزد

محمدجواد کولیوند، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، گفت: احزاب با فعالیت‌های به هنگام می‌توانند انتخابات را مدیریت کنند، فعالیت‌های زودهنگام تمام امور را به هم می‌ریزد.

احزاب با فعالیت‌های به هنگام انتخابات را مدیریت کنند/ فعالیت‌های زودهنگام تمام امور را به هم می‌ریزد
کد خبر: 264766
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۵ ۱۴:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدجواد کولیوند، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از فعالیت انتخاباتی برخی از گروه‌های سیاسی برای انتخابات سال آتی مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: بر اساس روال گذشته نامزدها، گروه‌ها، جناح‌های سیاسی و غیره از یک سال قبل انتخابات پیگیری‌های لازم برای ورود به انتخابات را انجام می‌دهند تا به لحاظ زمانی پیشگام شوند.

احزاب باید فعالیت‌های انتخاباتی را مدیریت کنند

نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بر اساس قانون و به شکل سیستماتیک این شیوه درست نیست، احزاب، گروه‌ها و جمعیت‌ها باید وظایف خود در حوزه انتخابات را عملیاتی کنند، در این صورت نظم و نسق خاصی به این رویه‌ها داده می‌شود.

وی افزود: احزاب با فعالیت‌های به هنگام خود می‌توانند انتخابات را مدیریت کنند، این فعالیت‌های به هنگام از درهم ریختگی در کشور جلوگیری می‌کند. مدیران برای حضور در انتخابات مجلس باید از شش ماه قبل یعنی از خرداد 98 استعفا دهند لذا فعالیت‌های زودهنگام انتخاباتی تمام امور را به هم می‌ریزد.

ساماندهی فعالیت‌های انتخاباتی با تعیین تکلیف طرح استانی شدن

کولیوند معتقد است: در طرح استانی شدن انتخابات و لایحه جامع انتخابات به موضوعاتی چون تبلیغات انتخاباتی و فعالیت نامزدها پرداخته شده است لذا به موجب اصلاح قانون قطعا به ساماندهی فعالیت‌های انتخاباتی و تبلیغات نامزدها منجر خواهد شد.

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراها در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در این طرح و لایحه در بسته‌های مجزا به تبلیغات، مباحث مالی تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی پرداخته شده است، بنابراین بهتر است احزاب ورود جدیتری داشته باشند تا از فعالیت‌های نابه هنگام تبلیغاتی جلوگیری شود.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها