کد خبر: 271495
|
۱۳۹۷/۱۱/۳۰ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

محمدعلی پورمختار عضو فراکسیون ولایی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

موقعیت خوب است و می‌توان روحانی را استیضاح کرد/ باید رییس‌جمهور و دولت حواسشان جمع باشد/ تصویب لوایح مربوط به FATF راهکار حل مشکلات نیست/ در حال حاضر سفارتخانه‌های ما تعطیل هستند/ کدام حرف احمدی‌نژاد درست بوده که حالا طرح انتخابات زودرس از سوی او درست با

محمدعلی پورمختار گفت: موقعیت خوب است و چون خوب است می‌توان رییس‌جمهور را استیضاح کرد. اگر بحث استیضاح و عدم کفایت مطرح می‌شود به هر حال به عملکرد آقایان باز می‌گردد. آقایان باید عملکرد خود را اصلاح کنند و بیشتر به این موضوع توجه کنند که شرایط ما از حیث اقتصادی شرایط جنگی است.

موقعیت خوب است و می‌توان روحانی را استیضاح کرد/ باید رییس‌جمهور و دولت حواسشان جمع باشد/ تصویب لوایح مربوط به FATF راهکار  حل مشکلات نیست/ در حال حاضر سفارتخانه‌های ما تعطیل هستند/ کدام حرف احمدی‌نژاد درست بوده که حالا طرح انتخابات زودرس از سوی او درست با
کد خبر: 271495
|
۱۳۹۷/۱۱/۳۰ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شیرین جمشیدیان:‌ طرح استیضاح رییس جمهور برای دومین بار در مجلس دهم از سوی افراطیون مجلس شورای اسلامی مطرح شده و البته انتقادات زیادی را برانگیخته که محمد علی پورمختار نماینده کبودرآهنگ و عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی در خصوص استیضاح روحانی طفره می‌رود و می‌گوید شرایط برای استیضاح رییس جمهور مساعد است.

در ادامه گفت و گوی خبرنگار اعتمادآنلاین با محمد علی پور مختار نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی را می خوانید:

*آقای پورمختار، آقای ذوالنوری به دنبال طرح استیضاح آقای روحانی است به نظر شما آیا شرایط کنونی زمان مناسبی برای استیضاح رییس جمهور است؟

شرایط خیلی هم خوب است. شما بر روی چه حسابی می گویید شرایط خوب نیست؟

*به هر جهت در تحریم و فشارهای اقتصادی هستیم. اینها مشکل نیست؟

مشکل است اما وقتی شما می گویید در شرایط خوبی نیستیم این یک مفهوم منفی را القا می کند.

*طرح استیضاح رییس جمهور در این شرایط موضوع منفی را القا نمی‌کند؟

چرا القا کند؟ خیر. باید رییس جمهور و دولت حواسشان جمع باشد که شرایط ما شرایط ویژه است و باید ویژه کار کنند. باید تلاششان بیشتر شود و به خواست ملت توجه کنند و به سمت تکیه بر توانمندی‌های داخلی حرکت کنند و از ظرفیت های مختلفی که در کشور وجود دارد استفاده کنند. بارها هم گفته ام به همان اندازه ای که آقای ظریف وقتش را بر روی fatf و cft و... می گذارد اگر این وقت را برای سفارت خانه‌هایش بگذارد و به آنها نظارت و آنها را توجیه کند حتما شرایط ما بسیار بهتر از این می شد. در حال حاضر سفارتخانه‌های ما تعطیل هستند و کاری نمی کنند. کدام هماهنگی را برای سفر رییس جمهور انجام می دهند؟ در دوره های قبل آمریکای جنوبی در اختیار ایران بود و به بسیاری از کشورها در شرق و غرب آسیا و مخصوصا آفریقا سفرهای متعددی داشتیم. اما در حال حاضر تمامی این موارد تعطیل است و این نشان دهنده ضعف وزارت خارجه است. بعد هم می گویند فلان چیز اگر تصویب نشود ما دچار مشکل خواهیم شد. حالا اگر تصویب نشود ما مشکل نداریم؟

*به هر جهت تصویب لوایح مربوط به fatf بهانه را از دست دشمنان می گیرد.

هیچ بهانه‌ای نیست. این مسئله داخلی خودمان است. هیچ کدام از لوایح مربوط به fatf راه کار نیستند و مسئله این است که آقایان اشتباه گرفته اند و به تهدیدات خارجی و چند کشور محدود بیشتر اهمیت می دهند تا فرصت هایی که ما در داخل کشور داریم. فرصت 22 بهمن ماه مشت محکمی به دهان همه دشمنان بود اما دولت درس نمی گیرد و توجه نمی کند.

اگر بحث استیضاح و عدم کفایت مطرح می شود به هر حال به عملکرد آقایان باز می گردد. آقایان باید عملکرد خود را اصلاح کنند و بیشتر به این موضوع توجه کنند که شرایط ما از حیث اقتصادی شرایط جنگی است. بودجه باید جنگی باشد و...

*یعنی آقای روحانی می توانست کاری انجام بدهد و انجام نداده؟

حتما همینطور است کارهای بسیاری می توانست انجام دهد.

*پس موقعیت را برای استیضاح نامناسب نمی دانید؟

نه من کی گفتم... شما اصلش را پرسید که من گفتم خوب و لازم است.

*من به موقعیت کنونی اشاره کردم...

من می گویم موقعیت خوب است و چون خوب است می توان رییس جمهور را استیضاح کرد.

انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری از سوی احمدی نژادی ها مطرح می شود، آیا استیضاح رییس جمهور منجر به انتخابات زودهنگام می شود؟

کدام حرف آقای احمدی نژاد در این مدت درست بوده که پیشنهاد انتخابات زودهنگامش درست باشد؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها