کد خبر: 274538
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۹ ۲۰:۳۳:۰۰
| |

در جهاد خودکفایی نهاجا صورت گرفت؛

راه‌اندازی خط تولید پهپاد کمان12 و موشک اخگر/ افتتاح مرکز عمردهیLSP

خط تولید پهپاد کمان 12 و موشک اخگر در نیروی هوایی ارتش با حضور سورنا ستاری و امیر عزیز نصیرزاده افتتاح شد.

راه‌اندازی خط تولید پهپاد کمان12 و موشک اخگر/ افتتاح مرکز عمردهیLSP
کد خبر: 274538
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۹ ۲۰:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| اولین مرکز عمردهی سازه‌های هوایی با فناوری لیزری LSP در سازمان جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش افتتاح شد.

در این مراسم سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و امیر نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش حضور داشتند.

ستاری در این مراسم گفت: اغلب قطعات و سازه‌ها در تمامی حوزه‌های علوم و مهندسی دارای عمر استاندارد قانونی است که پس از طی شدن این دوره زمانی لازم است تا تعویض شود که البته هزینه‌های زیادی هم دارد.

وی افزود: از آنجا که در حوزه علوم هوافضا تعویض سازه‌ها عمدتاً هزینه بر و بعضاً غیرقابل تعویض است، باید با روش‌هایی که از نظر علمی اثبات شده است عمر آن‌ها افزایش یابد تا علاوه بر کاهش هزینه‌ها عملکرد سامانه‌ها نیز از دست خارج نشود.

معاون علمی رئیس‌جمهور تصریح کرد: عمردهیLSP یکی از روش‌ها با فناوری بالا و در لبه فناوری علوم و تکنولوژی لیزر است که نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حمایت معاونت فناوری ریاست جمهوری و تعدادی از شرکت‌های دانش بنیان به این فناوری دست پیدا کرده که سومین مرکز از این نوع در جهان نیز است.

امیر نصیرزاده فرمانده انیروی هوایی هم گفت: مهمترین دستاوردهای این فناوری ارتقاء توان رزم، صرفه جویی‌های اقتصادی و قطع وابستگی ارزی به خارج است.

وی درباره مزایای عمردهی سازه‌های هوایی به روش lsp هم گفت: این روش و فناوری، مقاومت به خستگی را تا چندین برابر افزایش می‌دهد و به کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری کمک می‌کند.

امیر نصیرزاده با اشاره به اینکه این دستاوردها در ش رایط تحریم حاصل شده است،گفت: کاربردهای دیگر این روش و فناوری در حوزه صنعت پزشکی - صنعت انرژی (توربین‌های گازی) و صنایع خودروسازی است.

راه‌اندازی خط تولید پهپاد کمان 12 و موشک اخگر در نیروی هوایی ارتش

خط تولید پهپاد کمان 12 و موشک اخگر (محمول بر پهپاد) در نیروی هوایی ارتش امروز در مراسمی با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و امیر نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش راه اندازی شد.

این پهپاد با برد هزار کیلومتر قابلیت انجام عملیات رزمی با موشک‌های نقطه زن و همچنین جنگ الکترونیک و شناسایی را دارد. برد موشک اخگر که بر روی پهپاد نصب می‌شود، بیش از 20 کیلومتر است.

این پهپاد از طریق ایستگاه‌های زمینی هدایت می‌شود و به صورت خودکار هم توان عملیات دارد.

این دستاوردها با همکاری معاونت‌های نهاجا و جهاد خودکفائی به صورت کاملاً بومی در نیروی هوایی ساخته شده است.

بنابراین گزارش آقای ستاری همچنین از مراحل نهایی طراحی و ساخت شبیه ساز هواپیمای پهن پیکر ایلیوشین بازدید کرد.

فناوری طراحی و ساخت شبیه ساز پروازی قاعدتاً منحصر به کارخانه سازنده هواپیماهاست که اکنون متخصصان دفاعی کشورمان قادر به طراحی و ساخت ان هستند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها