کد خبر: 281843
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۶ ۱۲:۰۷:۴۴
| |

رضا صالحی امیری وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد:

تولید ملی شرط توسعه‌ یافتگی است

رضا صالحی امیری، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کشور‌های توسعه یافته زمانی به توسعه رسیدند که تکیه بر تولید ملی خود کردند.

تولید ملی شرط توسعه‌ یافتگی است
کد خبر: 281843
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۶ ۱۲:۰۷:۴۴

اعتمادآنلاین| رضا صالحی امیری وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره شعار سال 1398 بیان کرد: مقام معظم رهبری نسبت به معیشت و سفره مردم حساسیت فراوانی دارند. تشخیص مقام معظم رهبری برای شعار امسال مبنی بر رونق تولید ملی، در راستای تداوم شعار‌ سال های گذشته دارد.

صالحی امیری در ادامه افزود: شعار‌های سال رابطه زنجیره ای و تسلسلی با یکدیگر دارند و اگر واقعا در متن جامعه این شعار‌ها عملی شود، قطعا تحولی در سفره مردم ایجاد خواهد شد. نتیجه تمامی این شعار‌ها باید رفاه، آسایش و رونق در سفره مردم باشد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با طرح این سوال که چرا تولید ملی حائز اهمیت است، گفت: وقتی که شما از تولید دیگران استفاده می‌کنید، در واقع از تولیدات خود فاصله گرفته‌اید. به همان میزانی که مصرف کالای خارجی افزایش می یابد، به همان میزان مصرف کالای داخلی کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه کارگر ایرانی بیکار شده و جنس ایرانی در انبار‌ها می‌ماند. در نتیجه، آن تحول اقتصادی که در جامعه لازم است، شکل نخواهد گرفت.

وی تصریح کرد: اساساً همه کشور‌ها خصوصاً کشور‌های توسعه یافته زمانی به توسعه رسیدند که تکیه بر تولید ملی خود کردند و این نکته بسیار مهمی است. تمام کشور‌هایی مانند چین، ژاپن و ... شرایط سخت‌تر از ما را داشتند، اما از آن شرایط با اتکا به تولید داخلی توانستند عبور کنند.

صالحی امیری در ادامه گفت: در حقیقت این اتکا به خود در تبدیل به استقلال سیاسی می‌شود، سبب ایجاد استقلال اجتماعی شده و نهایتا در سطح اقتصادی به تولید ملی منجر شده است. محصول نهایی که توسط کارگر ایرانی تولید می‌شود و به جامعه عرضه می گردد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خوشبختانه شعار سال گذشته بسیار تاثیر گذار بود، ان شاالله امسال با تحقق شعار رونق تولید مسیر سال گذشته دنبال خواهد شد. اما یک نکته بسیار مهم در ذیل آن وجود دارد که مبادا این شعار‌ها به جای اینکه در اتاق‌های عملیاتی به برنامه اجرایی در صنعت، تجارت، بازرگانی، کار و سایر وزارتخانه‌ها مطرخ شود، به یک مجموعه، بنرها، همایش‌ها و سخنرانی‌ها تبدیل شود.

وی اظهار کرد: اگر شعار سال در وزارت صنایع، وزارت کار و رفاه، تأمین اجتماعی مطرح شده و همچنین در متن نهاد‌های اقتصادی اعم از بانک مرکزی، وزارت امور اقتصاد و دارایی و در نهاد‌های ذیربط تبدیل به برنامه‌های اجرایی شود، قطعاً جای امیدواری است که امسال تحولی بسیار عظیمی داشته باشیم.

صالحی امیری در پایان خاطر نشان کرد: امیدارم در سال جدید آنچه حق، تراز و شان مردم ایران است، مقدر شود. مطمئن هستم، کشور ایران از این پیچ عبور خواهد کرد، دشمنان ما رو سیاه خواهد ماند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها