کد خبر: 308409
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۸ ۱۹:۱۲:۳۷
| |

بیانیه حزب اعتمادملی به مناسبت روز قدس و در آستانه اجرایی شدن طرح آمریکایی - اسرائیلی معامله بزرگ قرن؛

مقابله با طرح‌های تازه آمریکا نیاز به هشیاری و مقاومت مضاعف دارد/ روز قدس امسال را باشکوه‌تر از همیشه برگزار کنیم

حزب اعتمادملی در بیانیه‌ای به مناسبت روز قدس و در آستانه اجرایی شدن طرح آمریکایی - اسرائیلی معامله بزرگ قرن نوشت: در وضعیت جدید منطقه و با برنامه درازمدتی که آمریکا برای کشورهای مسلمان تدارک دیده است، ضروری است روز قدس امسال را باشکوه‌تر از همیشه برگزار کنیم و با همکاری همه دولت‌ها و ملت‌ها بخصوص نیروهای سیاسی و نهادهای مدنی و روشنفکران دانشگاهی و علمای بانفوذ اجتماعی در تمامی کشورهای مسلمان، اجازه اجرایی شدن طرح‌های آمریکا برای محو فلسطین را ندهیم.

مقابله با طرح‌های تازه آمریکا نیاز به هشیاری و مقاومت مضاعف دارد/ روز قدس امسال را باشکوه‌تر از همیشه برگزار کنیم
کد خبر: 308409
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۸ ۱۹:۱۲:۳۷

اعتمادآنلاین| به گزارش اعتمادآنلاین متن بیانیه حزب اعتمادملی به مناسبت روز قدس به شرح زیر است:

بار دیگر به روز قدس رسیدیم. به ابتکار امام خمینی(ره)، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال به عنوان «روز جهانی قدس» معرفی شد تا مردم کشورهای مسلمان هرگز فراموش نکنند که در گذشته‌ای نه چندان دور یعنی حدود 70 سال قبل، یک کشور جعلی با آواره کردن مردم اصلی فلسطین در خاورمیانه تاسیس شد که هدف آن، مسلط کردن صهیونیست‌ها بر کل منطقه و تضعیف کشورهای اسلامی و مسلمین است.

این کشور بر اساس یک ایده تاریخی مورد قبول صهیونیست‌ها شکل گرفت تا یهودیان را هم صاحب کشور کند در حالی که پیروان دین حضرت موسی، در سراسر جهان و در کشورهای مختلف زندگی می‌کردند و اقلیتی از مردم فلسطین را هم تشکیل می‌دادند اما حزب سیاسی صهیونیسم جهانی با استفاده از سپر دین یهود، در جستجوی تحقق کشوری بود که به نام دین و قوم یهود شناخته شود و برای این کار سرزمین فلسطین را هدف گرفت که اماکن تاریخی سه مذهب اسلام و یهود و مسیحیت در آن قرار دارد و انگیزه خوبی برای یهودیان در مهاجرت به این سرزمین ایجاد می‌کند.

آنان برای رسیدن به هدف خود مدعی شدند که «سرزمینی بدون مردم» به «مردمی بدون سرزمین» باید واگذار شود در حالی که فلسطین کشوری بدون جمعیت و مردم نبود و صهیونیستها برای رسیدن به هدف خود، چند میلیون فلسطینی را از سرزمین خود آواره و اخراج کردند و به جای آن، میلیونها یهودی را از سراسر جهان به فلسطین آوردند تا امکان تشکیل یک کشور برای آنان فراهم شود.

اکنون بعد از گذشت 70 سال از اشغال سرزمین فلسطین و وقوع چندین جنگ بین اعراب و اسرائیل و بعد از تنها ماندن مردم فلسطین در مبارزه با صهیونیست‌ها و انجام برخی تفاهمات بین‌المللی و بعد از شروع انتفاضه و اعلام تشکیل کشور فلسطین در کرانه باختری و نوار غزه، ما با وضعیت جدیدی در این سرزمین و با طرح‌های تازه‌ای از سوی آمریکا مواجه هستیم که مقابله با آن نیاز به هشیاری و مقاومت مضاعف دارد.

اکنون دولت ترامپ در صدد تحقق طرحی جدید برای فلسطین و خاورمیانه است و آن را «معامله بزرگ قرن» نامیده است. مطابق این معامله، قرار است با همراهی عربستان و اسرائیل، نه تنها همه اعراب، کشور اسرائیل را به رسمیت بشناسند بلکه اساسا جلوی تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی هم گرفته شود. آمریکا در عصر ترامپ تاکنون خدمات بزرگی را به اسرائیل کرده است که به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت اسرائیل، منضم کردن بلندی‌های جولان به اسرائیل، انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس، حمایت از شهرک‌سازی جدید در مناطق فلسطینی، از جمله این خدمات است.

در تداوم این اقدامات، آمریکا اکنون با همراهی کشورهای عربی درصدد است اساسا تشکیل کشور مستقل فلسطینی را منتفی کند و تصویر سیاسی خاورمیانه را با محوریت اسرائیل بسازد و همه کشورهای عربی اطراف اسرائیل را با سیاست‌های این کشور جعلی هماهنگ و امنیت درازمدت رژیم اشغالگر قدس را تضمین کند.

در وضعیت جدید منطقه و با برنامه درازمدتی که آمریکا برای کشورهای مسلمان تدارک دیده است، ضروری است روز قدس امسال را باشکوه‌تر از همیشه برگزار کنیم و با همکاری همه دولتها و ملت‌ها بخصوص نیروهای سیاسی و نهادهای مدنی و روشنفکران دانشگاهی و علمای بانفوذ اجتماعی در تمامی کشورهای مسلمان، اجازه اجرایی شدن طرح‌های آمریکا برای محو فلسطین را ندهیم.

آمریکا در این مقطع با همسو کردن ارتجاع عرب با صهیونیست‌ها، هدفش ایجاد یک اتحاد منطقه‌ای برای مبارزه با نفوذ جمهوری اسلامی است و مسئله فلسطین یک مانع جدی برای ایجاد این اتحاد نامقدس به حساب می‌آید. نباید اجازه دهیم که مسئله فلسطین فراموش شود و پروژه‌های امریکایی - صهیونیستی در این زمینه محقق شود که اگر چنین شود، قطعا بر مشکلات کشور ما هم افزوده خواهد شد.

«حزب اعتماد ملی» ضمن تاکید بر مسئولیت احزاب سیاسی ایران برای اعلام همبستگی با مردم فلسطین و دفاع از آرمان رهایی قدس شریف، همه مردم را به شرکت در راهپیمایی روز قدس دعوت می‌کند و انتظار دارد که با حضور پررنگ مردم در این راهپیمایی، انسجام ملی مردم در مقابل دشمنان، تقویت شود. یقین داریم که راهپیمایی روز قدس، نمادی از همبستگی مردم ما با مظلومان جهان است و هیچ‌کس در داخل نمی‌تواند این راهپیمایی را به نفع مواضع و جریان سیاسی خود مصادره کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها