کد خبر: 309806
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۴ ۰۷:۴۲:۵۵
| |

نماینده شوش:

وحدت کلمه و عمل به اصل ولایت فقیه از توصیه‌های امام (ره) بود

نماینده مردم شوش در مجلس گفت: مهمترین توصیه‌ای که امام خمینی (ره) برای تحقق اهداف انقلاب داشتند و در شرایط فعلی باید آن را جدی‌تر دنبال کرد عمل به اصل ولایت فقیه است.

وحدت کلمه و عمل به اصل ولایت فقیه از توصیه‌های امام (ره) بود
کد خبر: 309806
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۴ ۰۷:۴۲:۵۵

اعتمادآنلاین| سید راضی نوری درباره توصیه‌های حضرت امام (ره) برای تحقق اهداف انقلاب با بیان این مطلب اظهار داشت: امام از همان ابتدا، چارچوب حرکت انقلاب را بر روی ولایت فقیه بنا کرده بود. موفقیت پیروی از ولایت فقیه، همیشه در انقلاب مشهود بوده است. به نظر من هم‌اکنون برای اینکه آسیبی به نظام و انقلاب نرسد، باید پیروی از ولایت فقیه را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

نماینده مردم شوش در مجلس ادامه داد: دومین عنصر تأثیرگذار، وحدت کلمه است. این وحدت باید بین دولت و مردم حاکم باشد. ما معتقدیم که در هر حرکت انقلابی که در جهان می‌خواهیم انجام دهیم، باید وحدت را بین مسلمانان و ملل دیگر سرلوحه کار قرار دهیم. امام نیز راز موفقیت را چیزی جز این مورد نمی‌دانست. اعتقاد به نصرت الهی نیز از مواضع جدی امام (ره) بود. ایشان همیشه خداوند را همراه مردم می‌دانستند. تا زمانی که مبارزه با دشمن با یاری و رضای خدا باشد، موفقیت قطعاً از آن مسلمین خواهد بود.

نوری، استکبارستیزی را یک عنصر مهم در انقلاب دانست و گفت: در رأس این مسائل برای امام (ره) استکبار ستیزی نقش بازی می‌کند. به همین علت است که روزهایی مانند روز قدس و مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی مهم می‌شود. امام (ره) راه احقاق حق مردم فلسطین را چیزی جز استکبار ستیزی نمی‌دانست. به همین دلیل انقلاب ما خود را محدود به مرزهای داخل کشور نمی‌داند. امام انقلاب را فراتر از مرزهای جغرافیایی ایران می‌دید تا بتواند مقدمه‌ای برای ظهور آقا امام زمان (عج) باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه کسانی از به فراموشی سپردن دیدگاه‌های امام خمینی (ره) و یا تحریف این دیدگاه‌ها سود می‌برند؟ گفت: انقلاب اسلامی ما هدیه‌ای است که امام و شهدا برای این مردم ارزانی کردند. آنها به دنبال این بودند که آزادی، استقلال و عزت این ملت در جهان مطرح شود. به همین دلیل برای آنها همواره دشمنانی وجود دارد که منافعشان را به خطر می‌اندازند. آنها برای به قدرت رسیدن در داخل کشور و خارج کشور در قالب جنگ، ترور و.. فعالیت می‌کنند.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در پاسخ به این پرسش که احیا و ترویج دیدگاه‌های حضرت امام خمینی (ره) بر عهده چه کسانی است و سکوت این افراد چه خطراتی به دنبال خواهد داشت؟ تاکید کرد: این وظیفه به عهده کسانی است که در خط مقدم نظام هستند. این وظیفه برای سفیران نظام اسلامی فعال در روابط بین‌المللی هم باید وجود داشته باشد. اگر چنین روحیه‌ای وجود نداشته باشد، نظام ما را با مشکل مواجه می‌کند.

نوری در پایان تاکید کرد: واقعیت امر این است که اگر می‌خواهیم راه امام و نظام تداوم یابد باید به طور مستحکم در برابر استکبار بایستیم، با مردم باشیم و از تجمل‌گرایی و اشرافی‌گری -که خصیصه‌ای برای حکومت‌های دنیوی است- بپرهیزیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها