کد خبر: 350079
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۸ ۱۳:۴۱:۱۲
| |

حسینی‌شاهرودی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی:

90 درصد از 60 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی قابل پیشگیری است/ لایحه مالیات بر ارزش افزوده جلوی فرار مالیاتی را می گیرد

سیدحسن حسینی‌شاهرودی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر اراده لازم وجود داشته باشد می‌توانیم مانع90 درصد از 60 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی شویم به شرطی که سامانه‌های حوزه‌های پولی و بانکی، گمرکی و مالیاتی عملیاتی شوند.

90 درصد از 60 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی قابل پیشگیری است/ لایحه مالیات بر ارزش افزوده جلوی فرار مالیاتی را می گیرد
کد خبر: 350079
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۸ ۱۳:۴۱:۱۲

اعتمادآنلاین| سیدحسن حسینی‌شاهرودی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره میزان فرار مالیاتی در کشور گفت: وقتی بحث فرار مالیاتی را مطرح می‌کنیم نمی‌توانیم عدد دقیقی را تخمین زده و بگوییم که این میزان فرار داریم چرا که اقدامات آنها کاملا پنهانی است.

وی افزود: تا زمانی که مقابل فرار مالیاتی ایستادگی نکنیم عدد دقیقی را نمی‌توان بیان کرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد:‌پیش‌بینی می‌شود با توجه به تولید ناخالص ملی و آمار و ارقام سامانه‌های مختلفی که در کشور در حال ثبت و ضبط اطلاعات هستند، بین 50 تا 60 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم.

حسینی‌شاهرودی گفت: تصور ما از فرار مالیاتی رقم بسیار بالاتر از میزانی است که دستگاه‌‌های دولتی آن را بیان کردند و به نظرم این رقم آمار حداقلی است.

وی با اشاره به لایحه مالیات بر ارزش افزوده گفت:‌ این لایحه مبتنی بر اجراست و اگر اراده لازم برای اجرای آن وجود داشته باشد می‌تواند تاثیرگذار باشد و از فرار مالیاتی جلوگیری کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد:طبق ماده 168 قانون مالیات‌های مستقیم ایجاد سامانه‌ها را به دولت تکلیف کردیم که متاسفانه از سال 87 تاکنون این موضوع عملیاتی نشده و به تاخیر افتاده است ولی اگر این سامانه اجرایی شده و صندوق‌های فروشگاهی هم عملیاتی شوند می‌تواند شرایط را تغییر دهد.

حسینی‌شاهرودی گفت:‌ هم اکنون قانون جدید صندوق‌های مکانیزه فروشگاهی و مبادی فروش خدمات و کالا به تصویب رسیده است که به صورت جزئی و مفصل تکالیفی را متوجه سامانه امور مالیاتی کرده‌ایم. همچنین قانون مالیات بر ارزش افزوده را اصلاح کرده و تعاریف آن را تغییر داده‌ایم.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی در پایان گفت:‌ اگر اراده لازم وجود داشته باشد می‌توانیم تا 90 درصد جلوی فرار مالیاتی را بگیریم به شرطی که سامانه حوزه‌های پولی و بانکی، گمرکی و مالیاتی در کشور فعال شده و عملیاتی شوند.

منبع:‌فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها