کد خبر: 353723
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۹ ۱۷:۵۶:۵۹
| |

علی ابراهیمی، نماینده شازند در مجلس شورای اسلامی:

مدیریت نادرست پالایشگاه‌ها آسیب بسیاری به اقتصاد کشور وارد کرده است

نماینده شازند در مجلس گفت: عدم مدیریت صحیح پالایشگاه‌ها آسیب بسیاری به اقتصاد کشور وارد کرده است، اگر روش پتروشیمی‌ها بخصوص آنها که خوراک مایع دارند و زیان‌ده هستند تغییر نکند رو به شکست می‌روند.

مدیریت نادرست پالایشگاه‌ها آسیب بسیاری به اقتصاد کشور وارد کرده است
کد خبر: 353723
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۹ ۱۷:۵۶:۵۹

اعتمادآنلاین| علی ابراهیمی، نماینده شازند در مجلس شورای اسلامی در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، بیان کرد: محور اقتصاد مقاومتی کشاورزی است. بعد از تحریم‌ها این مهم به طور کامل اثبات شد و دریافتیم آنچه می‌توان در قالب اقتصاد مقاومتی به آن تکیه داشت بخش کشاورزی است. زمانی که ارزش پول ملی مقداری کاهش پیدا کرد صادرات محصولات کشاورزی توجیه پیدا کرد و زمینه رشد بخش کشاورزی فراهم شد، اما سیستم دولتی با ممنوعیت صادرات درهای بازار صادرات را به روی تولیدکنندگان و کشاورزان بست. البته اعتقاد ما بر این است که با استفاده از نظام تعرفه‌ای می‌شد نیاز و تولید داخل را مدیریت کرد، اما ممنوعیت صادرات جزو اشتباهاتی بود که وزارت صمت انجام داد که تقاضا داریم در سیاست‌گذاری بعدی این فرصت از کشاورزان گرفته نشود.

وی افزود: تعیین قیمت غیرکارشناسی و غیرمنطقی از سوی دولت برای گندم به عنوان کالایی مهم و استراتژیک، در سال زراعی گذشته و جاری لطماتی به تولیدکنندگان وارد کرد. همه می‌دانیم که می‌توانستیم 11 میلیون تن گندم بخریم اما این قیمت غیرواقعی که از قیمت علوفه هم ارزان‌تر بود سبب شد بخش زیادی از این گندم‌ها در انبارها و دست واسطه‌ها باقی بماند.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تعیین قیمت 2200 تومانی برای گندم یک سیاست گذاری اشتباه است. این نوع تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری درخصوص این محصول با اهمیت، جزو اشتباهات است و نمی‌توان توقع داشت با این قیمت‌ها سال آینده نیز بتوانیم گندم بخریم.

وی در ادامه به اشاره به موضوع خصوصی سازی و با بیان اینکه در حال حاضر هپکو، آذرآب و صنایع مادر مطرح در خاورمیانه با مشکلاتی مواجه هستند، گفت: عدم مدیریت صحیح پالایشگاه‌ها آسیب بسیاری به اقتصاد کشور وارد کرده است، اگر روش پتروشیمی‌ها بخصوص آنها که خوراک مایع دارند و زیان‌ده هستند تغییر نکند رو به شکست می‌روند و پتروشیمی سودده نخواهیم داشت.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وجود دفاتر مرکزی یک ضربه بزرگ به کارخانجات تخصصی است، اضافه کرد: باید بطور جدی به اقتصاد مقاومتی بپردازیم و مدیر هر واحد صنعتی باید در محل کارخانه حاضر باشد. چگونه ممکن است مدیران واحدهای حیاتی استان در دفاتر مرکزی در تهران باشند و آن واحد موفق باشد؟ این موضوع با هیچ منطقی برابر نیست، وجود دفاتر در تهران هیچ توجیهی ندارد و به نظر بنده در این مورد یک اهمال کاری کاملا جدی انجام شده است.

ابراهیمی اضافه کرد: وقتی صنایع مسئولیت اجتماعی خود را انجام ندهند مردم نسبت به حاکمیت بی اعتماد می‌شوند، بیش از یکسال است با کارشکنی و دروغ از سوی پتروشیمی مواجهیم که این کار درست نیست. نمایندگان شستا و تاپیکو در هیات مدیره پتروشیمی شازند با به تمسخر گرفتن مردم شازند و نگاه تکدی گری و توزیع سبد کالا، سعی در خام کردن و خاموش نگاه داشتن مردم شازند دارند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها