کد خبر: 370245
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۳ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

بودجه 99 به لحاظ کاهش آسیب‌پذیری کشور از تحریم قابل دفاع است/ 70 درصد از بودجه کشور مربوط به شرکت‌های دولتی است/ بلااستثنا کردن مالیات‌گیری از همه شرکت‌ها و نهادها امر مقدسی است/ مالیات گرفتن حق ملت و دولت است/ مجلس باید همه شرکت‌های دولتی و شرکت‌های غیرد

یک نماینده مجلس گفت: گرفتن مالیات و بلااستثنا کردن مالیات‌گیری از همه شرکت‌ها و نهادها امر مقدسی است، اما متاسفانه زمانی که این موضوع را مطرح می‌کنیم بعضی از افراد عنوان مرتد را بر زبان می‌آورند تا این کار صورت نگیرد. در صورتی که مالیات گرفتن حق ملت و دولت است و همه باید پرداخت کنند.

بودجه 99 به لحاظ کاهش آسیب‌پذیری کشور از تحریم قابل دفاع است/ 70 درصد از بودجه کشور مربوط به شرکت‌های دولتی است/ بلااستثنا کردن مالیات‌گیری از همه شرکت‌ها و نهادها امر مقدسی است/ مالیات گرفتن حق ملت و دولت است/ مجلس باید همه شرکت‌های دولتی و شرکت‌های غیرد
کد خبر: 370245
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۳ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده اسلام‌آباد غرب و عضو کمیسیون امنیت ملی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین ، با تاکید بر اینکه دولت باید گزارش عملکرد شرکت‌های دولتی را به مجلس بدهد گفت: طبق فصل نهم قانون برنامه پنجم که در قانون برنامه ششم هم تکرار شد، رئیس‌جمهور باید زمانی که بودجه را به مجلس می‌دهد گزارش عملکرد را هم ارائه کند. گزارش عملکرد نیز بر اساس ارقام و احکامی است که در قانون برنامه عنوان شده است.

او ادامه داد: طرحی را در سامانه ثبت کردم که متاسفانه در خصوص اجرای آن دوستان اظهار تردید کردند، بنابراین فوریت آن را مطرح نکردم. این طرح در خصوص نظام مدیریت پاسخگو است. نظام مدیریت پاسخگو برگرفته از الگوی حکمرانی خوب شرق آسیاست که آنجا به هر مسئولی 2 سال زمان می‌دهند تا رقم مشخص‌شده در قانون برنامه را مانند رشد اقتصادی هشت درصد و... محقق کند و اگر اجرا نکردند، این به منزله برکناری آنهاست. حتی من گفتم در صورت تحقق نیافتن اهداف برنامه به منزله استیضاح وزیر مربوطه و برکناری استاندار و... باشد، اما این کار صورت نگرفت.

این نماینده مجلس تاکید کرد: بودجه کنونی به لحاظ کاهش آسیب‌پذیری کشور از تحریم، بودجه قابل دفاعی است. اما از لحاظ عملکردی و اثر عملکرد بر تعریف بودجه متاسفانه هنوز قابل دفاع نیست.

فلاحت‌پیشه در مورد شفافیت گردش حساب شرکت‌ها گفت: 70 درصد از بودجه کشور مربوط به شرکت‌های دولتی است و بزرگ‌ترین تخطی از قانون برنامه توسعه کشور در شرکت‌های دولتی صورت گرفته است؛ یعنی افراد پول توسعه را صرف عیالوار کردن شرکت‌های دولتی به ضرر ملت و دولت کرده‌اند. اگر مجلس همراهی کند می‌تواند حکم ضمن بودجه بیاورد که کل گردش مالی شرکت‌های دولتی را شفاف کند.

سهم مالیات در درآمد کشور چهار برابر سهم نفت است

او با تاکید بر لزوم اخذ مالیات از تمامی شرکت‌ها گفت: بزرگ‌ترین آفت برنامه توسعه تحمیل تخفیف و معافیت به حوزه‌های مالیاتی در کشور است. معتقدم در مجلس باید همه شرکت‌های دولتی و شرکت‌های غیردولتی را وادار به پرداخت مالیات کند. سهم مالیات در درآمد کشور چهار برابر سهم نفت است. اما بیشتر کسانی که مالیات می‌دهند قشر مولد و زحمتکش کشور هستند اعم از تولیدکنندگان، تجار، بازاریان و به ویژه کارمندان که مالیات‌شان را بدون اظهارنامه از حقوق‌شان کسر می‌کنند. آنجا که بیشترین تخطی از قانون برنامه صورت گرفته جایی است که خیلی از شرکت‌های دولتی و غیردولتی و سازمان‌ها مالیات نمی‌دهند.

این نماینده مجلس در پایان گفت: گرفتن مالیات و بلااستثنا کردن مالیات‌گیری از همه شرکت‌ها و نهادها امر مقدسی است، اما متاسفانه زمانی که این موضوع را مطرح می‌کنیم بعضی از افراد عنوان مرتد را به زبان می‌آورند تا این کار صورت نگیرد. در صورتی که مالیات گرفتن حق ملت و دولت است و همه باید بدهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها